روحانی بحرینی: دستگاه قضایی ظالم است

روحانی بحرینی: دستگاه قضایی ظالم است
جمعه 15 فروردين 1393 - 20:53

روحانی سرشناس بحرینی، در خطبه های نماز جمعه امروز با ابراز نگرانی درباره صدور حکم حبس برای تعدادی از فعالان سیاسی، دستگاه قضایی این کشور را "ظالم" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت خبری صدای منامه، شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام صادق (علیه السلام ) در منطقه الدرّاز در شمال غرب بحرین تصریح کرد: برخی مدعی هستند که دستگاه قضایی بحرین منصف و عادل است اما این، ادعای همه رژیم های عربی است که دستگاه های قضایی را به کنترل خود درآورده اند.

شیخ عیسی قاسم گفت: دستگاه قضایی ظالم بحرین احکامی را صادر کرده است که مغایر با قانون اساسی است.

این روحانی سرشناس بحرینی افزود: اگر دستگاه قضایی بحرین منصف و عادل است، پس چرا احکامش فقط به نفع حکومت و ضد مخالفان است؟ عملکرد دستگاه قضایی بحرین هیچ سنخیتی با دین، عدالت و قانون ندارد و سازمان های حقوقی بین المللی نیز عملکرد آن را محکوم کرده اند.

خطیب جمعه مسجد امام صادق (علیه السلام) خاطرنشان کرد: برخی مدعی هستند که دموکراسی بحرین باید الگوی دیگر کشورها باشد ولی ما می گوییم که این دموکراسی واقعی نیست زیرا اعضای مجلس شورا (مجلس سنا) توسط پادشاه منصوب می شوند، دستگاه قضایی ابزاری در دست رژیم حاکم و مجری سیاست های رژیم است، مردم در تدوین قانون اساسی هیچ نقشی ندارند، مقدسات اسلامی نادیده گرفته می شود، به مردم اجازه اقامه نماز در محل مساجد تخریب شده داده نمی شود، تابعیت برخی از فعالان سیاسی با انگیزه های سیاسی و فرقه ای لغو می شود و برخی از شهروندان نیز با همین انگیزه ها از کشور اخراج شده اند.
شیخ عیسی قاسم افزود: در دموکراسی ادعایی حکومت بحرین نشانه هایی از دموکراسی وجود ندارد بلکه حکومت موجود نظامی دیکتاتوری است.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که "این چه دموکراسی است که رژیم حاکم بحرین و متحدان آن، حتی به قیمت قتل عام مردم و یتیم کردن کودکان بحرینی، بر اجرای آن پافشاری و اصرار می کنند؟"

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها