تماس مسئولان قطری با انگلیس برای حل مشکل اخوان

تماس مسئولان قطری با انگلیس برای حل مشکل اخوان
شنبه 16 فروردين 1393 - 11:32

در پی آغاز تحقیقات درباره فعالیتهای "اخوان المسلمین" در انگلیس، مسئولان قطری تلاشهای خود را از طریق تماس با همتایان انگلیسی به هدف کنترل بحران اخیر میان این گروه و مسئولان انگلیسی آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های اماراتی روز شنبه به نقل از منابع مسئول در گروه اخوان المسلمین تأکید کردند، هدف از این تماس ها برگزاری جلسه هایی میان مسئولان انگلیسی با مسئولان بین المللی گروه اخوان المسلمین و توقف هرگونه تعقیب سران این گروه در انگلیس به دنبال تصمیم دولت این کشور در انجام تحقیقات درباره فعالیت های اخوان المسلمین در لندن است".

این منابع که خواستند هویتشان فاش نشود، افزودند هدف از نشست میان گروه اخوان المسلمین و مسئولان انگلیسی، جلوگیری از ممنوع شدن فعالیتهای این گروه در انگلیس است.

به گفته منابع یاد شده، تماس های مستمر میان دو طرف قطری و انگلیسی به دنبال تماس های مشابه میان مسئولان اخوان المسلمین در دوحه با مسئولان دولت قطر و نیز تماس های میان اخوان با مسئولان ترکیه صورت گرفت.

منابع مسئول درگروه اخوان المسلمین همچنین اعلام کردند که دفتر اطلاع رسانی این گروه درلندن، پرونده ای کامل را دراختیار دولت انگلیس قرار می دهد که شامل آمارهایی از اطلاع رسانی این گروه بعد از 30 ژوئن است و در آن گروه اخوان المسلمین اقدامات خشونت بار و تروریستی را محکوم کرده، و از هر گونه اقدام تروریستی تبری جسته و هرگونه ارتباط با گروه های تروریستی در مصر را رد کرده است.

اخیراً همچنین خبرهایی در خصوص تلاش "راشد الغنوشی" رئیس جنبش النهضه تونس برای تماس با برخی از مسئولان انگلیسی و اعضای مجلس عوام این کشور جهت میانجیگری و تشریح دیدگاه اخوان المسلمین منتشر شده است.  

پربیننده ترین خبرها