دلیل عذرخواهی نویسنده اردنی از مردم بحرین

دلیل عذرخواهی نویسنده اردنی از مردم بحرین
شنبه 16 فروردين 1393 - 12:20

یک نویسنده اردنی از مردم بحرین به دلیل حضور نیروهای کشورش در منامه عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی افشای حضور نیروهای اردنی در خاک بحرین "ناهض حتر" تأکید کرد: این مساله جدید نیست و بزرگتر از آن است که بتوان آن را به ویژه در مرحله انقلاب بحرین پنهان کرد؛ و من به عنوان یک شهروند عرب از مردم متمدن و مسالمت جوی بحرین عذرخواهی می کنم.
ناهض حتر در مطلبی در روزنامه لبنانی "الاخبار" نوشت: "سمیره رجب" وزیر بحرینی حضور نیروهای اردنی در خاک کشورش را اینگونه توجیه کرد که "توافقنامه‌های امنیتی اجازه چنین کاری را می‌دهد".
وی افزود: با این حال محمد المومنی وزیر اردنی با تأیید کلی این موضوع تلاش کرد به صورت جزئی این مسأله را نفی کند. به همین دلیل گفت: "روابط امنیتی با کشور دوست و برادر بحرین در زمینه تبادل دانش و آموزش، از مدتها قبل ادامه دارد."
حتر خاطرنشان کرد: "به عنوان یک عرب، از مردم این کشور کوچک و متمدن و مسالمتجو عذرخواهی می‌کنم؛ این کشور را به دست یک غول سپرده‌اند تا آن را بدرد؛ و درهای پیشرفت سیاسی و اجتماعی را در برابر آن ببندد."
این نویسنده اردنی اظهار داشت: 3 سال از خیزش مردم بحرین و سرکوب و به زندان انداختن و شکنجه آنان می گذرد، ولی بحرینی‌ها برای انتقام حتی یک سلاح برنداشته و یا یک بمب منفجر نکرده‌اند؛ و حتی از میان آنان یک فرد کینه توز و انتحاری نیز خارج نشده است. آنان هیچ ساختمانی را تخریب نکردند و هیچ خسارتی به مؤسسه‌ای وارد نکردند و حتی یک درخت را هم قطع نکردند. بحرینی‌ها فقط سقط مطالبات متوازن خود را بالا بردند؛ مطالباتی که با دقت برای حفظ سرزمین بحرین و استقلال و امنیت ملی آن در چارچوب کشورهای عربی، مطرح شده است. این مطالبات بیانگر واقعیتهای سیاسی و جغرافیایی بحرین است که ملی گرایان در این کشور به دنبال حفظ آن هستند.
"سمیره رجب" وزیر اطلاع رسانی بحرین و سخنگوی رژیم آل خلیفه هفته گذشته گفته بود، حضور نیروهای ژاندارمری اردن در بحرین در چارچوب توافقنامه‌های امنیتی دو جانبه انجام گرفته است.
در پی این اظهارات "محمد المومنی" وزیر اطلاع رسانی اردن هم گفت: روابط امنیتی با دولت دوست بحرین در زمینه تبادل تجارب و آموزش از مدتها پیش بوده است و همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها