پیشنهاد سرکرده القاعده برای آشتی با داعش

پیشنهاد سرکرده القاعده برای آشتی با داعش
شنبه 16 فروردين 1393 - 14:41

سرکرده القاعده برای پایان دادن به درگیری گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه، پیشنهاد سابق سرکرده "جبهه النصره" را مطرح کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " أيمن الظواهری" سرکرده القاعده برای پایان دادن به درگیری‌های مستمر میان گروه "داعش" و دیگر گروه‌های مسلح در سوریه که از سه ماه قبل شدت گرفته است، "داوری مستقل بر اساس شرع" را پیشنهاد کرد.
الظواهری این پیشنهاد را از طریق یک فایل صوتی منتشر کرد. وی در این اظهارات به تمجید از " ابوخالد السوری " از نزدیکان به وی و اسامه بن لادن سرکرده قبلی القاعده پرداخت.
" ابوخالد السوری" 23 فوریه گذشته در جریان درگیری‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر حلب سوریه از پای در آمد.
سران القاعده و جبهه النصره، داعش را مسئول هلاکت ابوخالد معرفی کردند. این درحالی است که داعش این اتهام را رد کرده و حاضر به تعامل با درخواست برای داوری بر اساس شرع با هدف پایان دادن به درگیری ها نشده است.
الظواهری در این فایل صوتی که از سوی سایت های اینترنتی حامی گروه‌های مسلح منتشر شده است، گفت: " همه مسلمانان باید با این فتنه برخورد کنند و در مقابل این فتنه و هر کسی که به داوری مستقل شرع راضی نمی شود، ایستادگی نمایند و دراین جا بر  داوری مستقل تاکید می کنم زیرا نمی توان به داوری کسانی که از سوی دشمنان انتخاب می شوند، تکیه کرد".
الظواهری درگیری میان گروه های مخالف در سوریه را "فتنه‌ای کورکورانه" توصیف کرد که در سرزمین شام جریان یافته است.
ایمن الظواهری اکثر مدت زمان این نوار صوتی را که نزدیک ده دقیقه بود ، به صحبت درباره ابوخالد السوری اختصاص داد و گفت وی از سران برجسته جبهه اسلامی بود که از اصلی ترین گروه هایی است که ضد داعش می جنگد.
" أبو محمد الجولانی " سرکرده جبهه النصره هم پیش از این داعش را مسئول کشته شدن ابوخالد السوری معرفی کرد و از این گروه خواست که برای پایان دادن به درگیری ها بر اساس شرع خداوند داوری کند.
وی به داعش هشدار داد که در صورت مخالفت با این خواسته ، جبهه النصره علیه این گروه در سوریه و عراق وارد عمل خواهد شد.
الظواهری پیشتر هم درماه ژانویه خواهان توقف درگیری میان داعش و گروه های جنگجو در سوریه شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها