یک نظامی، مذاکره کننده جدید صهیونیست‌ها شد

یک نظامی، مذاکره کننده جدید صهیونیست‌ها شد
شنبه 16 فروردين 1393 - 14:53

رژیم صهیونیستی در واکنش به پیوستن تشکیلات خودگردان به 15 سازمان بین المللی،ژنرال "یواف مردخای" مسئول هماهنگی این رژیم در مناطق فلسطینی را به عنوان مذاکره کننده جدید با تشکیلات خودگردان جایگزین "تزیپی لیونی" کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی یک روز پس از گفتگوی جنجالی تزیپی لیونی مذاکره کننده ارشد این رژیم با "صائب عریقات" مذاکره کننده تشکیلات خودگردان که به درگیری لفظی کشید و در واکنش به تصمیم "محمود عباس" رئیس این تشکیلات در امضای درخواست پیوستن به 15 نهادهای بین المللی، سطح مشارکت خود در مذاکرات را کاهش و یک مقام نظامی را جایگزین تزیپی لیونی وزیر امور قضایی خود کرد.

در همین حال دولت آمریکا نیز برای جلوگیری از پیوستن فلسطین به نهادهای بین المللی، تشکیلات خودگردان را تحت فشار قرار داده است.رژیم صهیونیستی نیز به رام الله اعلام کرد اقداماتی تنبیهی را در نظر گرفته است.

کاهش سطح مذاکرات دوجانبه از جمله این اقدامات بود تا ژنرال یواف مردخای مسئول هماهنگی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی، مدیریت مذاکرات را برعهده بگیرد؛ این در حالی است که وب سایت موسوم به "تایمز اسرائیل" از نشست سه جانبه عریقات، لیونی و مارتین ایندیک فرستاده ویژه آمریکا برای احیای روند مذاکرات سازش در روز یکشنبه خبر می دهد.

رژیم صهیونیستی همچنین جلوگیری از انتقال فناوری نسل سوم تلفن های همراه و دیگر تجهیزات مخابراتی و ممانعت از توسعه طرح احداث مجتمع های مسکونی در کرانه باختری را از دیگر اقدامات تنبیهی در نظر گرفته است.

یک مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، با اشاره به تصمیم تشکیلات خودگردان برای مقابله به مثل با اقدامات صهیونیست ها گفت: فرماندهان ما همه مواضع را پی گیری می کنند و به اقدام کشورهای عربی درحمایت از موضع فلسطینیان، در نشست چهارشنبه آتی اتحادیه عرب امید زیادی بسته اند.

"اوری اورباخ " یکی از وزرای کابینه نتانیاهو از حزب موسوم به "خانه یهودی" اخیرا گفته است: "محمود عباس هم پیمان صلح نیست و هیچ اهمیتی برای رسیدن به صلح دائمی نمی دهد، بلکه فقط در صدد آزاد کردن اسرای قدیمی است."

در پی کارشکنی های رژیم صهیونیستی در اجرای تعهدات مذاکرات سازش و آزاد نگردن گروه چهارم اسرای فلسطینی، تشکیلات خودگردان درخواست پیوستن به 15 نهاد بین المللی را امضا کرد. 

اما این تحولات پس از مذاکرات اخیر تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونستی در شهر بیت المقدس با حضور "مارتن ایندیک" نماینده آمریکا رخ داد.

القدس العربی نوشت: صائب عریقات در این نشست، پاسخ های محکمی به تهدیدات لیونی داده است.

طبق توافق 8 ماه پیش رژیم صهیونیستی قرار بود، چهارمین گروه اسرا بیست و نهم ماه گذشته آزاد شوند؛ اما مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی این اسرا باعث شد تا محمود عباس در اقدامی تلافی جویانه درخواست پیوستن تشکیلات خودگردان به 15 نهاد بین المللی را امضا کند.

پربیننده ترین خبرها