صحنه هایی از حمله به مراسم تشییع شهید بحرینی

شنبه 16 فروردين 1393 - 15:23

نیروهای رژیم آل‌خلیفه پس از مراسم تشییع شهید "حسین شرف" که با حضور بسیار گسترده شهروندان بحرینی برگزار شد، شرکت کنندگان در این مراسم را با گلوله هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مراسم پنج شنبه گذشته با حضور گسترده و قابل توجه اقشار مختلف مردم بحرین برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم با حمل پرچم بحرین و تصاویری از شهید "حسین شرف" پیکر وی را در زادگاهش در شهر "العکر" (جنوب منامه) تشییع کردند.
نیروهای آل خلیفه پس از پایان مراسم تشییع، با بستن خروجی های شهر به وسیله خوردوهای زرهی، به سوی تظاهرکنندگان آتش گشوده و آنها را با گلوله های ساچمه ای هدف قرار دادند.
در این حملات تعدادی از شهروندان از جمله 4 تن از خبرنگاران رسانه‌های مختلف مجروح شدند.
"مازن مهدی" روزنامه نگار بحرینی نیز در اثر اصابت مستقیم گلوله به سینه اش به بیمارستان منتقل شد.
شهید حسین شرف بیش از دو سال تحت تعقیب نیروهای آل خلیفه قرار داشت و به موجب یک حکم غیابی به 42 سال زندان محکوم شده بود.
این جوان 20 ساله بحرینی، صبح سه شنبه هفته گذشته طبق معمول به یکی از خانه‌ها در منقطه العکر پناه برد؛ اما آتش سوزی ناگهانی در این خانه و جلوگیری از رسیدن نیروهای آتش نشانی به این خانه، باعث سوختگی شدید و شهادت این جوان شد.
سایت "منامه پست" به نقل از شاهدان تأکید کرد، آتش نشانی و نیروهای آل‌خلیفه با وجود درخواست صاحبان خانه از خاموش کردن آتش خودداری کردند.
ائتلاف جوانان 14 فوریه هم اعلام کرد: شریف بر اثر جراحت‌های ناشی از آتش سوزی درخانه‌ای شهید شد که به خاطر تعقیب نهادهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه و اشغالگران سعودی به آن پناه برده بود؛ این نیروها از رسیدن آتش نشانی به این خانه و خاموش کردن آتش، جلوگیری کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها