نفوذ نیروهای ارتش سوریه به عمق شهر "ملیحه"

يکشنبه 17 فروردين 1393 - 08:50

نیروهای ارتش سوریه توانستند به مناطقی در عمق شهر "ملیحه" در غوطه شرقی استان ریف دمشق نفوذ کنند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه با اعلام این خبر تأکید کرد، منابع نظامی پیش بینی کرده‌اند که این شهر طی چند روز آینده کاملا پاکسازی شود.
خبرنگار العالم گفت: عملیات نیروهای ارتش سوریه با پیش روی آنان از طریق سه محور به سوی ملیحه در غوطه شرقی آغاز شد؛  درگیری‌ها در اطراف ساختمان شهرداری و بخش جنوبی شهر ملیحه نیز شدت بیشتری داشت.
نیروهای ارتش سوریه در این عملیات خسارتهای سنگینی را به عناصر گروه‌ تروریستی "جبهه النصره" و گروهک "الرحمن" وارد کردند. بیشتر عناصری که در جریان این عملیات به هلاکت رسیدند تبعه کشورهای بیگانه بودند. یکی از آنان نیز کارشناس مواد منفجره بود.
در همین راستا ده‌ها تصویر از تروریستهای به هلاکت رسیده در سایت‌ها و صفحه‌های مربوط به گروه‌های مسلح در اینترنت منتشر شد. این عملیات همچنین ضربه سنگینی را به گروه‌های مسلح وارد کرد، چرا که ارتش سوریه طی 3 سال گذشته وارد این منطقه نشده بود.
خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد؛ مرکز دیده‌بانی 45 در حومه لاذقیه کاملا تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد، و ادعاهای مطرح شده در خصوص این مرکز دیده‌بانی بسیار مهم، صحت ندارد.
نیروهای ارتش سوریه همچنین در حومه لاذقیه توانستند هجوم عناصر مسلح از سه محور را ناکام بگذارند؛ پیشروی ارتش سوریه به سوی تپه راهبردی "نسر" نیز ادامه دارد؛ عملیات یگانهای ارتش هم برای پاکسازی مناطق مرزی سوریه با ترکیه ادامه دارد.
"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری به خبرنگار العالم گفت: حملات مکرر عناصر مسلح به مرکز دیده‌بانی 45 از سوی نیروهای ارتش عقب رانده شده است. البته این حملات باز هم تکرار خواهد شد ولی نیروهای ارتش همچنان در مقابل آنها خواهند ایستاد.
در منطقه قلمون نیز درگیریهای بسیار شدیدی در مناطق "الصرخه" و "البخعه" در جریان است که این امر از آغاز فروپاشی خطوط مقدم تروریستها در منطقه "رنکوس" خبر می‌دهد.
همزمان با آغاز عملیات نیروهای ارتش در "جوبر" و "ملیحه" حملات خمپاره‌ای تروریستها به مناطق مختلف دمشق نیز شدت گرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها