آل‌خلیفه در اردوگاه آوارگان سوری به دنبال چیست ؟

آل‌خلیفه در اردوگاه آوارگان سوری به دنبال چیست ؟
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 11:55

رژیم حاکم بحرین، افسران امنیتی خود را به اردگاه‌های آوارگان سوری در مرزهای اردن ارسال کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برنامه اسکان اتباع خارجی در بحرین بسیار دقیق طراحی شده است و افسران امنیتی بحرینی در چند سفارت کشورشان در خارج این برنامه را اجرا می‌کنند.
درپی تشدید بحران و جنگ در سوریه و آواره شدن شمار قابل توجهی از مردم این کشور و اقامت آنها در اردوگاه های مرزی، افسران امنیتی بحرین در این اردوگاه‌ها به ویژه اردوگاه آوارگان "الزعتری" در شرق شهر المفرق اردن دست به کار شدند، تا گروهی از آوارگان سوری را در بحرین اسکان دهند.
افسران امنیتی بحرینی دفتری در سفارت بحرین در امان – پایتخت اردن – و دفتری نیز نزدیک اردوگاه الزعتری با مشارکت افسران امنیتی عربستانی بازکردند تا با سوء استفاده از اوضاع اسف بار آوارگان سوری، تعداد خاصی از آنان را برای اعطای تابعیت بحرینی آماده کنند؛ که آموزش لهجه بحرینی ، نحوه پختن غذاهای محلی ، آموزش اسامی شهرها و روستاها و خیابان های مهم ، ارائه اطلاعاتی درباره تاریخ و جغرافیای بحرین و اعلام وفاداری به پادشاه این کشور بخشی از طرح آماده کردن آوارگان سوری برای اعطای تابعیت بحرینی به آنها است.
روزنامه الاخبار لبنان با استناد به منابع خود نوشت: مسئولان بحرین معیارهای خاصی را برای اعطای تابعیت بحرینی به آوارگان سوری مشخص کرده‌اند، که یکی از این معیارها این است که آوارگان سوری نباید قبلاً شهرنشین بوده باشند بلکه باید ساکن مناطق روستایی یا صحرایی بوده باشند و ترجیحاً باید اهل مناطقِ حومه شهرهای حلب ، حماه ، حمص ، دیر الزور و دمشق باشند و ساکنین حومه درعا حق برخورداری از تابعیت بحرینی را ندارند ولی هنوز علت آن معلوم نشده است . یکی دیگر از این معیارها سُنّی بودن است .
الاخبار به نقل از این منابع نوشت : افسران امنیتی بحرینی در چند کشور عربی همچون عراق فعالیت می کنند، و تابعیت بحرینی به آوارگان سوری مقیم مناطق مرزی سوریه با عراق و اردوگاه های واقع در ترکیه نیز اعطا می‌شود؛ اتباع عربستانی نیز از تابعیت بحرینی بی نصیب نمانده‌اند و سرویس اطلاعاتی عربستان در این زمینه فعال است و می توان عربستان را بزرگترین منبع ارسال تبعه به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشورها نامید .
مسئولان بحرینی آشکارا به اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی اذعان می کنند، و بهانه‌های شرم آوری را برای توجیه کار خود بیان می کنند به عنوان مثال "محمد عبداللطیف" نایب رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی بحرین در واکنش به اعطای تابعیت بحرینی به ورزشکاران آفریقایی گفت: بحرینی‌ها فاقد توانایی جسمی لازم برای مسابقات مسیرهای طولانی هستند و ژن ، قدرت بدنی و فیزیولوژی دوندگان بحرینی به آنها اجازه نمی‌دهد که با دوندگان آمریکا، جامائیکا، کنیا و برخی دیگر از کشورها رقابت کنند؛ و اکثر ورزشکارانی که از تابعیت بحرینی برخوردار می شوند ، دوندگان حرفه‌ای هستند که می توانند مسافت 800 متر و بیشتر را بدوند. !!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها