سرکرده القاعده: قاتل دوستم را بیابید!

سرکرده القاعده: قاتل دوستم را بیابید!
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 19:36

العالم - ایمن الظواهری، سرکرده تشکیلات بین المللی القاعده، از نیروهایش خواست تا قاتلان "ابوخالد سوری" نماینده وی در سوریه را بیابند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ایمن الظواهری سرکرده تشکیلات القاعده از نیروهایش در سوریه خواست تا قاتلان ابو خالد السوری نماینده اش در این کشور را بیابند. ماموریت ابو خالد السوری رفع اختلافات گروه های مسلح مخالف نظم سوریه بود.

روزنامه المرصد در این باره نوشت: درگیری های داخلی گروه های مسلح در 3 ماه اخیر، باعث کشته شدن حدود 4 هزار نفرشده است.

ابوخالد سوری که براساس گزارش ها، از یاران اسامه بن لادن و ایمن الظواهری، سرکرده های سابق و کنونی تشکیلات القاعده بوده است، ماه فوریه گذشته بر اثر انفجاری که پناهگاه وی را هدف قرار داد کشته شد.

کشته شدن ابوخالد سوری باعث برافروخته شدن آتش جنگ داخلی میان تشکیلات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و جبهه النصره در سوریه شد و ایمن الظواهری نیز در یک فایل ویدئویی بر روی پایگاه تویتر و پایگاه های حامی القاعده، کشته شدن وی را "فتنه" دانست و خواستار مراجعه به "دادگاه شرعی مستقلی" برای پایان دادن به درگیری ها میان داعش و سایر گروههای مسلح مخالف در سوریه شد.

گروههای مسلح مذکور به همراه جبهه النصره، گروهک داعش را مسئول کشته شدن ابوخالد می دانند. اما داعش با نفی مسئولیت در این باره، به درخواست ها برای پذیرش "حکمیت شرعی"  با هدف پایان دادن به درگیری های داخلی با سایر گروههای مسلح نیز مخالفت می نماید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها