برنامه داعش برای پیش‌روی به سوی پایتخت عراق

برنامه داعش برای پیش‌روی به سوی پایتخت عراق
دوشنبه 18 فروردين 1393 - 15:13

مسئولان عراقی اعلام کردند، گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) برای کاستن از فشاری که در شهر فلوجه با آن مواجه است، قصد دارد به سوی بغداد پیش‌روی کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع عراقی تاکید کردند، عناصر داعش برای کاهش فشارها در فلوجه، حمله به روستاهای بین فلوجه و بغداد و یگان های ارتش را آغاز کرده اند.

سایت رادیو "سوا" به نقل از منابع عراقی تأکید کرد، نیروهای ارتش این کشور در استان الانبار وارد درگیری هایی شده اند که به آن ها اجازه داده است مناطق بسیاری را در "رمادی" بازپس گیرند اما هنوز در فلوجه که محاصره آن و حمله به اهدافی در داخل آن ادامه دارد، با مشکلاتی مواجه هستند.

نیروهای عراقی هفته گذشته در دو منطقه "زوبع" و "الزیدان" در "ابوغریب" بین شهرهای بغداد و فلوجه وارد درگیری های سختی شدند. به گفته وزارت بهداشت، در این درگیری ها سه نفر کشته و پنجاه سرباز زخمی شدند.

"سعد معن" سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد گفت عناصر داعش سعی دارند به سمت مناطق کشاورزی پیشروی کنند، تا در صورت یورش به فلوجه، مکان دیگری را در کنترل داشته باشند.

وی افزود ورود آن ها به بغداد غیر ممکن و غیر منطقی است زیرا آن ها چنین قدرتی را ندارند، و ما نیروهای نظامی کافی برای مقابله با آن ها داریم.

سعد معن اظهار داشت: عملیات نیروهای عراقی به صورت روزانه علیه داعش در اطراف فلوجه ادامه دارد.

یک مسئول ارشد امنیتی عراقی هم با اشاره به اینکه فلوجه آخرین پایگاه داعش در استان الانبار است، تأکید کرد که محاصره فلوجه تا هلاکت عناصر این گروه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: عملیاتی که آن ها سعی دارند نزدیک کمربند بغداد به راه بیندازند، بر عملیات جاری در فلوجه تاثیر نخواهد گذاشت و عملیات در فلوجه طبق برنامه ریزی پیش می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها