گروهک تندرو در لیبی "دولت اسلامی" تشکیل می‌دهد

گروهک تندرو در لیبی
دوشنبه 18 فروردين 1393 - 20:57

یک گروه تندروی نوظهور در شهر درنه در شرق لیبی که خود را "شباب الاسلام" معرفی کرده، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس "قوانین اسلامی" مورد نظر خود را در این شهر تاریخی اجرا می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این گروه برای اولین بار روز جمعه گذشته در نمایش قدرت ، رژه ای را با مشارکت نیروهای نقابدار و با پرچم های سیاه و سفید که شعار لااله الا الله و محمد رسول الله در آن مشاهده می شد در شهر درنه برگزار و روز شنبه نیز اعلام کرد نیروهایی را در مناطق مختلف شهر مستقر کرده است تا امنیت را به درنه بازگردانند.

شاهدان در شهر درنه به روزنامه "الحیات" گفتند: افراد این گروه از دو روز پیش برای اجرای مفاد بیانیه خود مشغول گشت زنی در خیابان های این شهر شده اند.

آنها در بیانیه خود از تشکیل کمیته شرعی برای پایان دادن به منازعات و ایجاد مصالحه میان مردم خبر داده و تصریح کرده اند که :" از همه قوانین کفر، آداب و رسوم جاهلی و موسسات و نهادهای مخالف با دین خدا بیزاری می جوییم و از همه افراد می خواهیم به مسیر توبه و به دامان الهی بازگردند...".

از سوی دیگر برخی ناظران عقیده دارند که در بیانیه هفت بندی این گروه بویژه در بند چهارم  به نوعی رد پای ایمن الظواهری سرکرده القاعده دیده می شود.

در بند چهارم این بیانیه آمده است که:.. دشمنی خود را با دشمنان خدا و رسول خدا از یهود و نصاری و از طاغوت هایی که در هر مکانی علیه مسلمانان اقدام می کنند اعلام و با تمام قدرت و با امید به خدا در مسیر امنیت کشور گام بر می داریم و دستمان را به سوی همه عقلا و جوانان صالح که خواستار اجرای شریعت الهی هستند دراز می کنیم... از این پس همایش های هفتگی و ماهانه برای تشریح عقیده زلال و خالی از شبهه برگزار می شود، تلاش ما گسترش آگاهی میان مردم ، زدودن جهل و بازگرداندن گمراهان به مسیر مستقیم است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها