تصمیم جنجالی دولت الجزایر درباره ذبح دام

تصمیم جنجالی دولت الجزایر درباره ذبح دام
دوشنبه 18 فروردين 1393 - 21:44

فرمان دولت الجزایر در خصوص مجاز بودن استفاده از "شوک الکتریکی" بر روی دام ها قبل از ذبح، با مخالفت گروه‌های مختلف در این کشور مواجه شده است. مخالفان معتقدند که شوک الکتریکی، به مرگ دام پیش از ذبح منجر می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، 5 وزارتخانه در الجزایر این تصمیم را تایید کرده اند و این مصوبه از ابتدای ماه جاری به اجرا درآمده است.

به نوشته روزنامه دولتی الجزایر، بر اساس متن این فرمان حکومتی، هدف از این اقدام تحقق قوانین نظارت بر مواد غذایی حلال و نیز برآورده کردن خواسته های مشروع مصرف کنندگان مسلمان است.

یک منبع در وزارت بازگانی الجزایر که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد: مجاز دانستن وارد کردن شوک به دام قبل از ذبح، با هدف قانونی کردن این امر که در برخی کشتارگاه های کشور به صورت غیر علنی اعمال می شود، اتخاذ شده است تا این اقدام با نظارت دستگاه های ذی ربط صورت بگیرد و با صدور این فرمان دولت، شک و تردیدها درباره حلال یا حرام بودن دام های ذبح شده از بین خواهد رفت، زیرا این فرمان با استناد به فتوای وزارت امور دینی الجزایر صادر شده است.

مساله جنجالی وارد کردن شوک به دام و طیور قبل از ذبح با مخالفت هایی در الجزایر مواجه شده است و مخالفان این امر عقیده دارند که شوک الکتریکی به مرگ دام منجر شده و دام در این حالت "مردار" محسوب می شود که مطابق شریعت اسلامی، گوشت آن حرام است.

بسیاری از الجزایری ها در گفت و گو با خبرگزاری "اناتولی" ضمن اعلام نارضایتی خود از این تصمیم دولت، تاکید کرده اند که این تصمیم هیچ ارتباطی با اسلام و شریعت ندارد و باید فورا لغو شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها