هلاکت اتباع افغان عضو داعش در عراق

هلاکت اتباع افغان عضو داعش در عراق
دوشنبه 18 فروردين 1393 - 22:16

نیروهای امنیتی عراق در سلسله عملیاتی پراکنده در جنوب و غرب بغداد 19 تن از عناصر گروه داعش از جمله سه تبعه افغانستان را به هلاکت رساندند.

به گزارش شبکه خبری العالم، یک منبع ارشد امنیتی عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که نیروهای عراقی توانستند 5 تن از عناصر مسلح از گروه جنایتکار موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از جمله سه نفر که تابعیت افغانی دارند، در مناطق الحوز و الملعب واقع در شمال الرمادی را به قتل برسانند، الرمادی بزرگترین شهر استان الانبار است که از ماهها شاهد درگیریهایی بوده است.

"سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: در عملیاتی دیگر همین نیروها موفق شدند 4 تن دیگر از عناصر این گروهک تروریستی از جمله یک تک تیرانداز را در دو منطقه الجغیفی و الصقلاویه در نزدیکی الفلوجه واقع در 60 کیلومتری غرب بغداد را به هلاکت برسانند.

نیروهای عراقی به کمک نیروهای الصحوه (بیداری) و فرزندان عشایر، از پایان دسامبر گذشته تاکنون عملیاتی پیوسته برای تعقیب عناصر مسلح داعش که برخی مناطق استان الانبار را به کنترل در آورده بودند، انجام می دهند.

در جنوب بغداد نیز نیروهای ارتش عراق توانستند ده تن از عناصر داعش، از جمله یکی از رهبران این گروه را در سه عملیات نظامی در اللطیفیه و السیافیه و المناری به قتل برسانند.

این مناطق در محدوده آنچه پیشتر "مثلث مرگ" نامیده می شد، قرار دارد و در هفته های اخیر شاهد تشدید خشونتها بوده است.

"طالب بیاتی" مدیر منطقه سلیمان بیک از توابع استان صلاح الدین در شمال بغداد هم از عملیات گسترده نیروهای عراقی برای تعقیب گروههای مسلح و منهدم کردن بیش از ده خودرو و قتل تعدادی از عناصر مسلح خبر داد، بدون آنکه جزییات بیشتری ارائه دهد.

نیروهای امنیتی عراق با هدف کنترل اوضاع امنیتی، همچنان در مناطق پراکنده ای از این کشور -به ویژه در اطراف بغداد- مستقر هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها