رسوایی حامیان دخالت نظامی در اوکراین

رسوایی حامیان دخالت نظامی در اوکراین
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 12:26

یک پژوهش جدید در آمریکا نشان داد که بیشتر آمریکایی‌هایی که از دخالت نظامی احتمالی در اوکراین حمایت می‌کنند، موقعیت جغرافیایی این کشور را نمی‌دانند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این پژوهش از سوی مؤسسه آمیرکایی SSI انجام شده است.
روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" با انتشار نتایج این پژوهش خاطرنشان کرد، از آغاز رویدادهای شبه جزیره "کریمه" در مارس گذشته، چندین نظرسنجی در آمریکا صورت گرفت و از آمریکایی‌ها پرسیده شد که واشنگتن باید چه واکنشی را به تحولات این شبه جزیره نشان دهند.
پاسخ بیشتر آمریکایی‌ها نیز این بود واشنگتن نیز باید پس از اقدامات روسیه در شبه جزیره کریمه، اقداماتی را انجام دهد.
با وجود آنکه در این نظرسنجی‌ها، دو سوم آمریکایی‌ها تأکید کردند که تحولات اوکراین را به خوبی دنبال می کنند، این نظرسنجی‌ها مشخص کرد که آنان درباره این رویدادها و حتی موقعیت جغرافیایی اوکراین و شبه جزیره کریمه، اطلاعات بسیار اندکی دارند.
طی مدت زمانی 28 تا 31 مارس، بیش از دو هزار آمریکایی در یک نظرسنجی جدید شرکت کردند. از این افراد خواسته شد با اظهار نظر درباره سیاستهای واشنگتن در قبال اوکراین؛ موقعیت جغرافیایی این کشور را نیز در نقشه مشخص کنند.
فقط یک ششم شرکت کنندگان در این نظرسنجی توانستند به درستی، موقعیت جغرافیایی اوکراین را نشان دهند.
اما نکته قابل توجه در این نظرسنجی این بود که بیشتر کسانی که موقعیت جغرافیایی اوکراین را روی نقشه اشتباه نشان دادند، از حامیان دخالت نظامی آمریکا در این کشور بودند.
این افراد، اوکراین را نزدیک پرتغال، سودان، قزاقستان و یا حتی فنلاند نشان دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها