اتاق عملیات آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران به یمن

اتاق عملیات آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران به یمن
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 21:43

یک تحلیلگر یمنی از وجود اتاق مشترک عملیات نظامی آمریکا، یمن و بحرین در منامه به بهانه جلوگیری از "سرایت نفوذ ایران از منامه به صنعا" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دکتر "محمد النعمانی" در مقاله ای که در "شبکه الطلیعه" منتشر شد، آورده است: "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن به وجود اتاق عملیات نظامی مشترک میان نیروهای یمنی، آمریکایی و بحرینی در منامه اعتراف کرده است و مدعی شده که نیروهای یمنی در چارچوب همکاری های نظامی یمن و آمریکا، در بحرین هستند تا آموزش ببینند.

وی این سخن رئیس جمهور یمن را دلیلی بر وجود نیروهای نظامی یمن در بحرین دانست که به بهانه جلوگیری از گسترش نفوذ ایران به صنعا به یاری خاندان حاکم در منامه رفته اند.

النعمانی خاطرنشان کرد: رژیم بحرین در سال 2011 از تعدادی از جوانان یمنی دعوت کرد تا در گارد پادشاهی و نیروهای حفاظت از اشخاص و نیز در نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بحرین خدمت کنند. به این جوانان تابعیت بحرینی اعطا شد و بعد از آموزش در پاکستان برای سرکوب شهروندان معترض بحرینی به کار گرفته شدند.

وی افزود: حکومت یمن که با اخوان المسلمین هم پیمان است به بهانه مبارزه با تروریسم و "مقابله با گسترش نفوذ ایران در منامه و جلوگیری از سرایت آن به یمن" به منامه نیروی نظامی اعزام کرده است.

پژوهشگر یمنی گفت: انقلاب بحرین همه کشوهای حاشیه خلیج فارس را به هراس انداخته و موجب نگرانی آمریکا شده است.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه انقلاب بحرین همزمان با اعتراضات لیبی آغاز شد، اما رسانه ها با رویدادهای بحرین جهت دار برخورد کردند، زیرا منافع سیاسی و راهبردی بعضی طرف ها را مهم تر از خواسته های ملت بحرین می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها