داعش: اردوغان با ما بیعت کند

داعش: اردوغان با ما بیعت کند
سه شنبه 19 فروردين 1393 - 22:12

سرکرده گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، ضمن تهدید اردوغان از او خواست تا دیر نشده با وی بیعت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوبکر البغدادی" در یک فایل صوتی که دوشنبه شب در سایت اجتماعی یوتیوب منتشر شد، گفت: ای اهل شام شایعه شده که ما اهل ایمان را می کشیم و نصیری ها (اشاره به ارتش سوریه) را وا می گذاریم؛ از این رو تصمیم گرفتیم برای تکذیب شایعات و تهمت ها، قبر "سلطان سلیمان عثمانی" را تخریب کنیم.

وی افزود: منتظر عملیات بزرگی از ما برای تخریب قبور گذشتگان باشید.

این سرکرده تروریست ها در ادامه گفت: به مناسبت پیروزی انتخاباتی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از او می خواهیم که دست بیعت به سوی ما دراز کند و قبل از آن که فرصت از دست برود با ما بیعت کند وگرنه به او و سرزمینش حمله خواهیم کرد.

بغدادی همچنین با تهدید "ابومحمد الجولانی" سرکرده گروهک موسوم به "جبهه النصره" گفت: دوباره به جبهه جولانی، جبهه آل سعود و جبهه آل ثانی (حاکمان قطر) هشدار می دهیم که به دلیل تعدی به یاران ما منتظر واکنش ما باشند.

وی افزود که منتظر فرصت است تا جبهه ساحل (لاذقیه) و جبهه بغداد را فتح کند.

این تروریست در خاتمه گفت: بدانید که دولت ما در عراق و شام همیشه باقی خواهد ماند و حتی اگر توییتر فیلتر شود ما پیام خود را در یوتیوب منتشر خواهیم کرد(!)

به نوشته روزنامه رأی الیوم و به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، موقعیت جغرافیایی مقبره سلطان سلیمان عثمانی در روستای "منبچ" در استان اسکندرون (شمال غربی سوریه) واقع است که با وجود قرار داشتن در خاک سوریه، اکنون بخشی از خاک ترکیه به شمار می آید.

این توافق در سال 1921 میان نماینده عالی فرانسه با عثمانی ها منعقد شد و به موجب آن زمینی که مقبره سلطان سلیمان در آن قرار دارد جزء خاک ترکیه بوده و هرگونه تعدی به آن، تجاوز به اراضی ترکیه به شمار می آید.

"سلطان سلیمان اول" دهمین سلطان عثمانی است که از سال ۱۵۲۰ تا لحظهٔ مرگش در سال ۱۵۶۶ بر امپراتوری عثمانی حکم راند وطولانی‌ترین دورهٔ سلطنت را در میان خاندان عثمانی داراست.

بسیاری اردوغان را به احیای امپراطوری عثمانی متهم کرده و می گویند وی رویای تبدیل شدن به سلطان سلیمان را در سر می پروراند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها