فرش قرمز اعراب زیر پای سران صهیونیست

فرش قرمز اعراب زیر پای سران صهیونیست
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 11:42

روزنامه نگار سرشناس عرب پیش بینی کرد، مسئولان جنایتکار رژیم صهیونیستی - که از سفر به کشورهای اروپایی هراس دارند- احتمالا در آینده آشکارا به برخی کشورهای عربی سفر کنند و در آنجا به گرمی از آنان استقبال شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" سردبیر «رای الیوم» سرمقاله روز چهارشنبه این روزنامه اینترنتی را به مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان در رام الله و رژیم اشغالگر قدس و استقبال سران عرب از مسئولان جنایتکار صهیونیستی اختصاص داد.
عطوان نوشت: تزیپی لیونی وزیر امور قضایی و رئیس هیأت مذاکره کننده اسرائیلی با تشکیلات خودگردان، اعلام کرد در مدت پنجاه روز گذشته یازده بار به چند کشور عربی سفر کرده است. وی دو روز پیش در گفتگو با کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت مسئولان این کشورها به وی اطمینان داده اند که از فلسطینی‌ها و شهر اشغالی قدس حمایت مالی نکنند.
عطوان افزود: لیونی به اسامی این کشورها اشاره نکرد، اما به راحتی می توان حدس زد که این کشورها همان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند؛ نه کشورهای فقیری مانند سودان، یمن و موریتانی، زیرا این کشورها خود نیازمند کمک مالی هستند. البته این کشورها همچنان به اصول عربی در پرهیز از عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل پایبند هستند و حتی کشوری مانند موریتانی در اقدامی که در بین کشورهای عربی بی سابقه است، سفارت این رژیم را تعطیل کرد.
این روزنامه نگار عرب خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی کشورهای عربی به تشکیلات خودگردان به طور چشمگیری کاهش یافته، و طی ماه‌های اخیر نیز بسیار کمتر شده است؛ این مسأله چه بسا به علت درخواست تزیپی لیونی بوده است، و این از فشارهای کشورهای عربی نفت خیز بر محمود عباس کاملا پیدا است. آنها از او می خواهند پیش از هر گونه تصمیمی درباره پایان دادن به فرایند صلح، و خروج از مذاکرات؛ تامل و صبر  پیشه کند.
محمود عباس به این دلیل که احتمال داد کشورهای کمک کننده مالی به ویژه آمریکا ممکن است کمک‌های مالی خود را به تشکیلات خودگردان قطع کنند، به کشورهای عربی نفت خیز متوسل شد، اما این کشورها به او پشت کردند و مدام از او می‌خواهند که با وجود فشارهای آمریکا و اسرائیل، حتی اگر هیچ پیشرفتی حاصل نشود در میز مذاکرات باقی بماند.
سردبیر روزنامه رای الیوم ادامه داد: منطقی این است که کشورهای عربی باید درهای خود را به روی لیونی ببندند زیرا کابینه متبوع وی به طرح صلح کشورهای عربی اهانت کرد؛ لیونی جنایتکار جنگی است و وزیر امور خارجه کابینه ای بود که به غزه حمله کرد و از بمب های فسفوری علیه فلسطینی ها استفاده کرد. اما پرسش این است که کی سیاست‌های و مواضع کشورهای عربی مبتنی بر منطق بوده است؟
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این تاسفبار است که برخی از کشورهای عربی به اسرائیل به عنوان متحد نگاه می کنند و آن را دشمن نمی‌دانند؛ ولی در مقابل برای ایجاد جبهه متحد و هدایت آن علیه ایران تلاش می کنند. در این خصوص، گزارش های زیادی حاکی است که مسئولان کشورهای (عربی) حوزه خلیج فارس به طور پنهانی به تل آویو سفر کرده اند تا در زمینه نظامی وامنیتی علیه ایران با آن هماهنگ شوند؛ و اکنون نیز نوبت لیونی است که در پاسخ به این سفرها به این کشورها سفر کرده است و مورد استقبال گرمی قرار گرفته است. لیونی از این کشورها خواسته است که  برای در تنگنا قرار دادن تشکیلات خودگردان  با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.
این روزنامه نگار مشهور عرب خاطرنشان کرد: امضای توافقنامه بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک آمال و آرزوهای برخی از کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) را که خواهان حمله نظامی به ایران مانند عراق و افغانستان بودند به باد داد، امری که سبب شد برخی از آنها به اسرائیل به عنوان قدرت جایگزین احتمالی روی آورند که می تواند به جای آمریکا  نقش «سگ نگهبان» را ایفا کند، نقشی که دولت باراک اوباما، رئیس جمهورآمریکا، از آن عدول کرد.
وی افزود: ما بارها خواستار انحلال تشکیلات خودگردان شده ایم زیرا این تشکیلات به ابزار سرکوب اراده ملت فلسطین به نیابت از رژیم اسرائیل و دستگاه های امنیتی آن تبدیل شده است و روح مقاومت را دراعماق آن خفه کرده است. تشکیلات خودگردان ملت فلسطین را به ملتی متکدی تبدیل کرده است که منتظر اندک حقوق آخر ماه است . رئیس تشکیلات خودگران در تحقق بخشیدن به وعده هایش درباره تشکیل کشور مستقل فلسطینی از طریق مذاکره راه به جایی نبرد. از این رو است که ما خواهان حمایت از این تشکیلات خودگردان نبوده ایم بلکه از همان ابتدا انحلال آن را خواستار شده‌ایم؛ اما تفاوت ما با برخی از کشورهای منطقه که به درخواست آمریکا و اسرائیل حمایت از تشکیلات خودگردان را متوقف کرده اند، این است که ما خواهان گزینه جایگزین مقاومت علیه اشغالگری این رژیم با همه ابزارها و راهکارها هستیم.
سردبیر روزنامه رأی الیوم با بیان اینکه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی درباره فرایند مذاکرات نیز هیچ برآیندی نخواهد داشت، نوشت: برای ما تعجب آور نخواهد بود که اگر کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) درهای خود را به روی محمود عباس ببنند و در مقابل از لیونی و دیگر مسئولان صهیونیست به طور علنی استقبال کنند و زیر پای آنها فرش قرمز پهن کنند زیرا با توجه به فرومایگی کنونی عربی، تحقق این امر در آینده عجیب نیست، این در حالی است که  لیونی به علت هراس از احتمال بازداشت شدن به اتهام جنایتکار جنگی مانند "گربه" به برخی کشورهای اروپایی سفر می کند.

پربیننده ترین خبرها