انفجار 12 خودرو در دوازدهمین سالروز اشغال بغداد

انفجار 12 خودرو در دوازدهمین سالروز اشغال بغداد
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 19:15

بر اثر انفجار 12 خودروی بمب‌گذاری شده در عراق، دست‌کم 13 نفر کشته و حدود 90 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع امنیتی و پزشکی عراق تاکید کردند که 12 دستگاه خودروی بمبگذاری شده، امروز چهارشنبه، در عراق منفجر شد که انفجار هفت دستگاه از آنها در مناطق دارای اکثریت شیعه نشین بغداد رخ داد. این انفجارها تاکنون دستکم 13 کشته و حدودا 90 زخمی برجای گذاشته است.

انفجار این خودروها در بغداد، در دوازدهمین سالروز اشغال بغداد توسط نیروهای امریکایی و سرنگونی رژیم صدام، در ساعت 10 به وقت محلی (7 به وقت گرینویچ)، در 5 محله دارای اکثریت شیعه نشین رخ داد. یازده سال پیش در چنین روزی، نیروهای اشغالگر آمریکایی و تفنگداران هم پیمان آنها وارد پایتخت عراق شدند.

یک منبع در وزارت کشور اظهار داشت که در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه کاظمین در شمال بغداد، سه تن کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

وی افزود: همچنین انفجار یک خودرو در بازار سبزی فروشها در شهرک صدر در شرق بغداد، یک کشته و 6 زخمی برجای گذاشت، این درحالی است که در انفجاری مشابه در منطقه الشماعیه در شرق بغداد نیز دو عابرپیاده کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

منبع مزبور همچنین از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 8 تن دیگر در انفجار خودرویی در منطقه الشعب در شمال شرق بغداد خبر داد.

یک سرهنگ در پلیس عراق هم اظهار داشت که بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه المعامل در نزدیکی شهرک صدر دو نفر کشته و 5 نفر زخمی شدند.

وی افزود: انفجار همزمان دو خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی میدان اندلس در منطقه الکراده در مرکز بغداد نیز 7 زخمی برجای گذاشت.

منابع پزشکی در بیمارستانهای بغداد آمار قربانیان را تایید کردند.

همچنین خبرها حاکی است که 4 دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مناطقی پراکنده در جنوب و جنوب شرقی بغداد منفجر شدند که بر اثر آن 4 تن کشته و 46 نفر دیگر زخمی شدند.

یک افسر دیگر پلیس نیز تاکید کرد که انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در رستوران الزیتونه در خیابان اصلی در منطقه الحفریه در 50 کیلیومتری جنوب شرقی بغداد، دو کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

وی افزود: همچنین در انفجار سه خودروی بمبگذاری شده در شهرستان النعمانیه در 150 کیلومتری جنوب بغداد، دو نفر که یکی از آنها نیروی پلیس بود، کشته شدند و 9 تن دیگر از جمله برخی عناصر پلیس زخمی شدند. یکی از این خودروها در پست بازرسی پلیس منفجر شده بود.

همچنین انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی العزیزیه در 70 کیلومتری جنوب شرق بغداد 7 کشته بر جای گذاشت.

یک منبع پزشکی در مرکز بهداشت استان واسط، آمار قربانیان را تایید کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها