ده کشوری که ضعیف‌ترین زیرساخت‌ها را دارند

ده کشوری که ضعیف‌ترین زیرساخت‌ها را دارند
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 19:27

العالم - در حالی که تحول در تاسیسات زیربنایی از جمله شبکه های آب و فاضلاب، در اغلب شهرهای دنیا به امری عادی و یکی از ضرورت های رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری تبدیل شده اما هنوز کشورهایی هستند که از بدترین زیرساخت ها رنج می برند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از روسیا الیوم، 10 کشور زیر بدترین و عقب افتاده ترین تاسیسات زیربنایی را دارند:

10- میانمار: قدرت در این کشور در دست گروهی نظامی قرار دارد. این کشور وضعیت ناگواری داشته و یکی از 30 کشور فقیر جنوب شرق آسیا محسوب می شود؛ اوضاع سیاسی این کشور مانع هر گونه توسعه اقتصادی در این کشور شده است.

9- لیبی: این کشور علی رغم برخورداری از ثروت و منابع عظیم طبیعی از فقر شدید رنج می برد و با وجود طرح های متعددی که از دهه هفتاد قرن گذشته تا سال 2011 به آنها بودجه های کلانی اختصاص یافته اما در تاسیسات زیربنایی این کشور بهبود چندانی حاصل نشده است و به گفته کارشناسان بازسازی زیرساخت های این کشور برای رسیدن به وضعیت سال 2011 دست کم 10 سال زمان نیاز دارد.

8 - لبنان نیز با وجود این که یکی از کشورهای ثروتمند بوده و از منابع طبیعی فراوان برخوردار است اما قادر به برآورده ساختن نیاز و خواسته های شهروندانش نیست و شبکه آب رسانی آن ناکارآمد است.

7 - بروندی: عقب افتادگی اقتصادی در این کشور ناشی از بدی تاسیسات زیربنایی این کشور بویژه در بخش حمل و نقل است. این کشور نه مشرف به دریایی است و نه شبکه راه آهن  دارد.

6 - بورکینافاسو: این کشور که در غرب آفریقا قرار دارد، بدترین وضعیت بهداشتی را در جهان دارد و بخش آموزش آن نیز شرایط بهتری ندارد. علاوه بر این، وضعیت ناگوار تاسیسات زیربنای از جمله عوامل اصلی عقب افتادگی اقتصادی این کشور است.

5 - هاییتی: تا زمان زلزله سال 2010 این کشور در گزارش سازمان ملل متحد در خصوص شاخص های توسعه انسانی، رتبه 145 را از مجموع 169 کشور به خود اختصاص داده بود و بعد از این زلزله که به مرگ 200 هزار نفر و به بارآمدن 7 میلیارد دلار خسارت و شیوع هولناک وبا در آن کشور منجر شد، اوضاع این کشور به شدت نابسامان شد. هاییتی هیچ وقت تاسیسات زیر بنایی و وضعیت بهداشتی مناسبی نداشته است.

4 - گینه: هرچند که 50 سال از استقلال این کشور می گذرد سوء مدیریت در آن موجب شده که در زمینه های شاخص های توسعه انسانی از مجموع 187 کشور در رتبه 178 قرار گیرد.

3 - سیرالئون: جنگ داخلی موجب رکود اقتصادی شدید در این کشور شده و خسارت های سنگینی به تاسیسات زیربنایی آن وارد کرده است.

2 - چاد: زیرساخت های این کشور بدترین زیرساخت در دنیا محسوب می شود؛ تنها درصد ناچیزی از مردم این کشور در زندگی روزمره از انرژی برق و آب سالم برخوردارند.

1- آنگولا: بر اساس گزارش مرکز اقتصادی بین المللی در سال 2013 درباره توسعه تاسیسات زیربنایی، زیر ساخت های آنگولا در جنگ های داخلی که هشت سال ادامه داشت، به شدت خسارت دیده و موجب شده  که بیش از 40 درصد ساکنان شهرهای این کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار نباشند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها