مالکی: تکلیف فلوجه را یکسره می‌کنیم

مالکی: تکلیف فلوجه را یکسره می‌کنیم
چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 20:02

العالم - نخست وزير عراق تاكيد كرد: وقت آن فرا رسيده كه اوضاع فلوجه در استان الانبار يكسره شود.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوري مالكي" در سخنراني هفتگي خود در بغداد تاکید کرد، تروريست ها براي اقدامات جنایتکارانه خود از به كارگيري هيچ وسيله اي كوتاهي نمي كنند و هدف آنان ضربه زدن به روند سياسي عراق و فتنه انگيزي در اين كشور و مجازات همه كساني است كه مخالف آنان هستند.

به نوشته سایت شبكه عراقي "سومريه نيوز"، مالكي با بيان اينكه دولت عراق تصميم خود را براي حل بحران در استان الانبار گرفته، تاكيد كرد: بحران اين استان تنها با اقدام ارتش حل وفصل مي شود.

نخست وزير عراق افزود: تروريست ها در استان الانبار ساكنان شهر فلوجه را كه مجبور به ترك منازلشان شدند، مجازات و شمار زيادي از آنان را به قتل رساندند و بسياري را از خانه و كاشانه خود آواره كردند.

وي تصريح كرد: تمام تلاش عناصر تكفيری اين است كه تفكر تكفيری و طايفه گری، پيروز شود.

به گفته مالكي، وقت آن رسيده كه اوضاع در شهر فلوجه يكسره شود و دولت عراق با کمک "ارتش قهرمان و شجاع"، اين اقدام را انجام خواهد داد.

نخست وزير عراق همچنين گفت كه دولت عراق اين تصميم را پس از آن اتخاذ کرده كه اوضاع در اين شهر غير قابل تحمل شده و دولت در زمينه نجات مردم فلوجه از ظلم و ستم تروریست ها احساس مسئوليت مي كند.

وزارت دفاع عراق اوايل آوريل 2014 اعلام كرد كه شهر فلوجه همچنان تحت سلطه تروریست هاست و تصميم گيري برای آزادسازی آن به تصميم مسئولان عاليرتبه بستگي دارد.

دولت مالکی پیش از این تاكيد كرده بود که ترجيح مي دهد بحران اين شهر را از طریق همکاری اهالي آن حل وفصل كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها