بسته شدن یکی از منافذ مهم تروریستها در سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 08:01

نیروهای ارتش سوریه سرانجام پس از درگیریهای سنگین با تروریستها، شهر مرزی "رنکوس" در منطقه راهبردی "قلمون" را از وجود تروریستها پاکسازی کردند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد؛ در این عملیات شمار قابل توجهی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و نیروهای ارتش اکنون در حال تعقیب تروریستهایی هستند که به کوه ها و مناطق مرتفع اطراف شهر گریخته‌اند.
شهر رنکوس تا پیش از این یکی از منافذ مهم ورود تروریستها و انتقال سلاح از لبنان به داخل سوریه به شمار می‌آمد.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: شهر رنکوس از وجود تروریستها پاکسازی شد، و ما اکنون در حال تعقیب تروریستها در اطراف این شهر هستیم. تا اهالی این شهر بتوانند به خانه های خود باز گردند و امنیت مانند گذشته در این شهر برقرار شود.
حسام زیدان ادامه داد: طرح پاکسازی شهر رنکوس از چند محور و با تحت کنترل گرفتن تپه های راهبردی مشرف بر این شهر آغاز شد؛ تا تحرکات عناصر مسلح محدود شود.
خبرنگار العالم اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه هنگام عملیات، پس از ورود به میدان اصلی و مسجد داخل شهر رفتند و به حمایت از شهروندان در برابر حملات تک تیراندازان و تروریستها پرداختند.
یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: اکنون و با ورود نیروهای ارتش سوریه، اوضاع شهر نسبت به دیروز بسیار متفاوت است. خدا را شکر می کنیم. پیشروی نیروهای ارتش ادامه دارد.
خبرنگار العالم ادامه داد: با توجه به اینکه شهر رنکوس در نقطه تماس مرزی لبنان و سوریه قرار دارد، عناصر مسلح از این شهر علاوه بر نقل و انتقال نیرو و سلاح، برای انتقال به شهر عرسال در داخل لبنان استفاده می کردند.

پربیننده ترین خبرها