پوتين: اروپا يك دلار هم به اوكراين كمك نكرده است

پوتين: اروپا يك دلار هم به اوكراين كمك نكرده است
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 10:29

رییس جمهور روسیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا علی رغم به رسمیت شناختن حاکمان جدید "کی‌یف" حتی یک دلار به اقتصاد اوکراین کمک نکرده اما مسکو به حمایت خود از اقتصاد این کشور ادامه داده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" با بیان این که اوکراین بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون دلار فقط بابت دریافت گاز از روسیه به این کشور بدهکار است، از اتحادیه اروپا خواست کمک های مالی در اختیار این کشور قرار دهد که در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.
پوتین در نشست دیروز اعضای کابینه دولت روسیه گفت: روسیه فدرال، مسئولان جدید "کی‌یف" را به رسمیت نمی شناسد و انتخاب آنها را قانونی نمی داند اما باز هم از نظر اقتصادی از اوکراین حمایت می کند و میلیاردها دلار به این کشور کمک کرده است اما این وضعیت نمی تواند همیشه ادامه یابد.
وی در ادامه از اعضای کابینه خواست در ارتباط خود با اوکراین محتاطانه عمل کنند و نسبت به عادی سازی روابط با اوکراین ابراز امیدواری کرد.
رییس جمهور روسیه همچنین گفت: در هر حال امیدوارم دولت موقت اوکراین دست به کارهایی نزند که قابل جبران نباشد.
پوتین از اعضای هیات دولت خواست ضمن متعهد بودن به تمامی توافقنامه های امضا شده با طرف اوکراینی، برای هرگونه تغییر و تحول از جمله تعیین یک جایگزین ملی برای تامین محصولاتی که از اوکراین وارد می شد، آماده باشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها