واکنش احزاب اردنی به حضور نیروهای این کشور در بحرین

واکنش احزاب اردنی به حضور نیروهای این کشور در بحرین
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 13:34

عضو حزب اردنی "الوحده الشبعبیه" تاکید کرد که احزاب اردنی اقدامات نیروی ژاندارمری اردن علیه جنبش مردمی و مسالمت آمیز بحرین را محکوم می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ماهر النمری" گفت؛ رسانه های اردن همه رویدادهای بحرین را کاملا سانسور می کنند؛ به همین دلیل شهروندان اردنی از حقیقت حوادث بحرین آگاه نیستند ولی عموم مردم اقدامات سرکوبگرانه علیه ملت مسالمت جوی بحرین را محکوم می کنند.
وی خاطرنشان کرد: روابط میان اردن و بحرین بر اساس منافع است و نیروهای ژاندارمری نیز هرکاری که از آنها خواسته شود در ازای امتیازات مالی انجام می دهند.
النمری تاکید کرد که اگر افشاگری روزنامه ها و برخی مسوولان بحرینی نبود ما از وجود نیروهای ژاندارمری اردن در بحرین آگاه نمی شدیم و پس از این افشاگری فعالان اردنی در یادداشت هایی با مردم بحرین اعلام همبستگی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: روزنامه های اردنی به دلیل اعمال محدودیت های دولت، نمی توانند به تمام جوانب این موضوع بپردازند.
اعترافات اخیر "سمیره رجب" وزیر اطلاع رسانی بحرین و سخنگوی رژیم آل خلیفه در خصوص حضور نیروهای امنیتی اردن در بحرین، جنجال بسیاری را در این کشور به راه انداخت. رجب پس از این ماجرا مدعی شد که حضور نیروهای ژاندارمری اردن در بحرین در چارچوب توافقنامه‌های امنیتی دو جانبه انجام گرفته است.

سمیره رجب چند روز پس از این ماجرا، با انکار گفته هایش ادعا کرد که اظهاراتش در رسانه های تحریف شده است.
در پی این اظهارات "محمد المومنی" وزیر اطلاع رسانی اردن هم گفت: روابط امنیتی با دولت دوست بحرین در زمینه تبادل تجارب و آموزش از مدتها پیش وجود داشته است و همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها