مرگ تروریست آمریکایی پس از بازگشت از سوریه

مرگ تروریست آمریکایی پس از بازگشت از سوریه
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 20:26

"اریک هارون" نظامی سابق ارتش آمریکا که 2 ماه در کنار تروریستها در سوریه جنگیده بود، روز گذشته در خانه پدری اش در فینیکس آریزونا مٌرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اریک هارون" نظامی اسبق ارتش آمریکا که برای جنگ به سوریه رفته و 2 ماه در کنار عناصر گروه موسوم به " ارتش آزاد" جنگیده بود، بنا بر اعلام خانواده اش روز گذشته در خانه پدری اش به دلایل نامعلومی در سن 31 سالگی مرد.

هارون در سوریه با نام "جهادگر آمریکایی" شهرت یافته بود، پس از 2 ماه فعالیت های تروریستی از سوریه به استانبول رفت. وی در استانبول به صورت داوطلبانه به افرادی در کنسولگری آمریکا از جمله اعضای اف بی آی، سیا و حتی دادستان فدرال در مورد فعالیت های خود در سوریه و جلب حمایت های تسلیحاتی برای شورشیان تحت حمایت واشنگتن، گزارش داد.

به نوشته سایت " وایس نیوز" هارون که پس از ارائه گزارش در کنسولگری آمریکا در استانبول انتظار جلب حمایت از ارتش آزاد را داشت، بر خلاف انتظارش توسط اف بی آی بازداشت و به فعالیت های تروریستی متهم شد و 6 ماه را در زندان انفرادی گذراند.

دلیل بازداشت هارون همکاری با ارتش آزاد نبود، بلکه وی به دلیل همکاری با "جبهه النصره" با اتهامات تروریستی مواجه شد. اما پس از اینکه اف بی آی به عنوان مدرک، فیلمی ویدئویی را به دادستان ارائه داد، معلوم شد که هارون با جبهه النصره همکاری نداشته بلکه در گروهی به نام "النصر" می جنگیده که به ظاهر ارتباطی با النصره ندارد.

به همین دلیل اتهام وی به صادرات سلاح بدون مجوز تغییر یافت و هارون تا پایان تحقیقات به صورت مشروط آزاد شد.

دلیل مرگ وی هنوز مشخص نشده و قرار است جسد وی کالبد شکافی شود. خانواده اریک هارون با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک وی، مرگ فرزند خود را اطلاع داده و به هیچ جزئیات دیگری اشاره نکردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها