متهم شدن آمریکا و چند کشور در اولین کنفرانس ضد تروریسم

متهم شدن آمریکا و چند کشور در اولین کنفرانس ضد تروریسم
جمعه 22 فروردين 1393 - 13:50

در اولین کنفرانس منطقه ای "مبارزه با تروریسم"، آمریکا و برخی کشورهای عربی به حمایت از تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه متهم شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستار ایجاد سازمانی امنیتی برای مقابله با تفکرات تکفیری در کشورهای عربی شدند و بر ضرورت مراجعه به شورای امنیت برای رسوا کردن اقدامات این کشورها تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، اولین کنفرانس منطقه ای "مبارزه با تروریسم" با حضور تعدادی از سازمانهای حقوقی بین المللی و سران احزاب سیاسی مصر و دیگر کشورها برگزار شد و صراحتا آمریکا را به حمایت از تروریسم با شیوه های مختلف به ویژه در سوریه متهم کرد.

این کنفرانس از کشورهای عربی نیز خواست برای مقابله با توطئه های غربی از ارتش عربی سوریه حمایت کنند.

"عادل القلا" کارشناس نظامی - راهبردی مصری، و رئیس حزب عربی سوسیالیست در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: کشورهای عربی هم باید مانند ایران به سوریه کمک کنند؛ حمایت از سوریه و نظام این کشور باید آغازی برای خشک کردن ریشه های تروریسم باشد.

"محمد نور فرحات" یکی از مبلغان مذهبی نیز به شبکه العالم گفت: بنیاد صلح کارنگی، مرکز دموکراسی آمریکا، مرکز کانادا، مرکز آلمان و ... همه این مراکز راهی برای از بین بردن جنبش اسلامی و راهی برای اینکه ما مسلمانان را به جان هم بیاندازند، یافته اند.

اما مبارزه با تروریسم در برخی از کشورها به راهکار سیاسی نیازمند است، شرکت کنندگان بر عدم امکان مذاکره با گروههای تروریستی  به عنوان نمونه درمصر تاکید دارند؛ اما در عین حال معتقدند ایجاد فضای سیاسی و استفاده از مفاهیم ناب اسلامی برای مقابله با تفکرات تکفیری، تضمین واقعی برای پایان دادن به کشتارهاست.

"ناجح ابراهیم" کارشناس گروه های اسلامی نیز در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: برخورد با کسانی که چنین اعتقاداتی دارند و کسانی که با خود بمب حمل می کنند، باید تفاوت داشته باشد. مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید با اندیشه اصلاح شود، اما با کسی که تفنگ حمل می کند، باید با راهکار امنیتی برخورد کرد.

بیانیه پایانی این کنفرانس به دولتهای عربی توصیه کرد برای رسوا کردن اقدامات برخی کشورهای منطقه و غربی که در صدد برافروختن شعله فتنه در خاورمیانه هستند به شورای امنیت مراجعه کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها