غیبت قرضاوی از خطبه نماز جمعه دوحه

غیبت قرضاوی از خطبه نماز جمعه دوحه
جمعه 22 فروردين 1393 - 19:31

العالم - یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، که همواره خطبه نماز جمعه را در مسجد عمر بن خطاب در دوحه ایراد می کرد، امروز در خطبه های نماز در این مسجد حاضر نشد.

به گزارش شبکه خبری العالم، در حالی که سایت رسمی یوسف قرضاوی دو روز پیش تاکید کرده بود که خطبه امروز نماز جمعه در مسجد عمر بن خطاب توسط وی ایراد خواهد شد، اما قرضاوی در این مسجد حضور نیافت.
قطر به دلیل پذیرش قرضاوی و حمایت این مفتی مصری از اخوان المسلمین و اظهارات تند وی علیه حکومت کنونی مصر و برخی کشورهای عربی، مورد انتقاد شدید عربستان و امارات و تحت فشار این کشورها قرار دارد و آنها خواستار جلوگیری از ایراد خطبه های نماز جمعه توسط قرضاوی هستند .
روز چهارشنبه در سایت رسمی قرضاوی چنین آمده بود که "خطبه نماز جمعه 11 جمادی الاخر سال 1435 هجری برابر با 11 آوریل 2014 میلادی در مسجد عمر بن خطاب در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد و رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این خطبه به سلسله موضوعات قرآن کریم و نیز تحولات جهان اسلام خواهد پرداخت".
اما صبح امروز (جمعه) سایت رسمی قرضاوی در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که قرضاوی به دلیل بیماری جسمی قادر به ایراد خطبه نخواهد بود.

در صفحه سایت رسمی قرضاوی در شبکه اجتماعی فیس بوک آمده است که "شیخ قرضاوی به دلیل سرماخوردگی از حضور در خطبه نماز جمعه امروز معذور است و برای او آرزوی شفای عاجل داریم". اما این نخستین بار نیست که قرضاوی به بهانه "سرماخوردگی" از ایراد خطبه نماز جمعه پوزش می طلبد.

پیش از این غیبت های قرضاوی به مسائلی از جمله بروز اختلاف بین وی و دولتمردان قطری تعبیر شده و بخصوص شبکه های اجتماعی موضوع سرماخورگی را بهانه می دانند.

قرضاوی به دلیل مواضعش در قبال اوضاع برخی کشورهای عربی پس از بهارعربی، مورد انتقاد بسیاری از این  کشورها قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها