تظاهرات خونین هواداران اخوان المسلمین در مصر

تظاهرات خونین هواداران اخوان المسلمین در مصر
جمعه 22 فروردين 1393 - 20:42

العالم - تظاهرات امروز هواداران اخوان المسلمین در شهرهای مختلف این کشور که به دنبال فراخوان این جمعیت پس از نماز جمعه برگزار شد، با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری میان هواداران اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی در استان فیوم شش مجروح برجای گذاشت که یکی از آنها جزو نیروی پلیس است.

خبرها از شهر اسکندریه مرکز استان اسکندریه نیز حاکی است که یکی از معترضان در درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان در منطقه العواید کشته شد.

در استان سوئز درگیری هایی میان پلیس و معترضان هوادار اخوان المسلمین رخ داد که پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد و معترضان نیز به سنگ پرانی به سوی پلیس پرداختند.

در قاهره نیز درگیری هایی در محله المطریه گزارش شد.شاهدان گفته اند شاهد نوعی جنگ و گریز میان ساکنان محله با هواداران اخوان المسلمین بوده اند.

در جیزه نیز هواداران اخوان المسلمین در منطقه مریوطیه تجمع کردند و شعارهایی را علیه نیروهای مسلح و پلیس سر دادند و این در حالی است که پلیس پیش از آغاز این تجمع محورهای منتهی به محل را در کنترل خود گرفته بود.

در منطقه عین شمس در پایتخت نیز درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و هواداران اخوان المسلمین روی داد . نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند و به تعقیب تجمع کنندگان پرداختند.

تجمعات امروز هواداران اخوان المسلمین پس از پایان نماز جمعه در مساجد مختلف شهرهای مصر آغاز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها