پوتین خطاب به آمریکا: خواندن نامه دیگران درست نیست !

پوتین خطاب به آمریکا: خواندن نامه دیگران درست نیست !
شنبه 23 فروردين 1393 - 08:29

رئیس جمهور روسیه از واکنش مسئولان آمریکایی به نامه هایی که برای سران اروپا درباره بدهی های گازی اوکراین به روسیه فرستاده است، ابراز تعجب کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادمیر پوتین" در نشست شورای امنیت ملی روسیه گفت : شایسته نیست که فردی نامه های دیگران را بخواند.

وی افزود: این نامه ها به مسئولان آمریکایی فرستاده نشده بود بلکه برای مصرف کنندگان گاز در اروپا بود. همگان می دانند که دوستان آمریکایی ما مکالمات را شنود می کنند ولی دزدی از حد و مرز خود گذشته است .
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست پیش از سخنان پوتین گفته بود: سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفته است که روسیه نباید مبادلات گازی خود با اوکراین را سیاسی کند بلکه باید به اصول و معیارهای بازار برای تعیین قیمت ها پایبند باشد .
رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: قیمت گاز در قرارداد رسمی سال 2009 شرکت گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز اوکراین مشخص شده است .
پوتین خاطرنشان کرد: افرادی که سال 2009 شاهد امضای قراداد گازی روسیه و اوکراین بودند ، هم اکنون در وزارت انرژی دولت اوکراین فعالیت می کنند.
پوتین تأکید کرد: این افراد در امضای قرارداد گازی حضور داشتند و از زمان امضای قرارداد تغییری در قیمت گاز ایجاد نشده است .
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد : روسیه به علل مختلف تخفیف هایی را به اوکراین داد.
پوتین گفت : روسیه دسامبر 2013 وامی به ارزش 3 میلیارد دلار به اوکراین داد و توافقنامه ای نیز برای کاهش مجدد قیمت گاز و پرداخت بدهی ها و پرداخت مستمر قیمت گاز امضا شد، ولی اوکراین نَه بدهی ها را داد و نَه بهای گاز را به طور مستمر پرداخت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها