داغ شدن رقابتهای انتخاباتی در جنوب عراق

داغ شدن رقابتهای انتخاباتی در جنوب عراق
شنبه 23 فروردين 1393 - 11:37

کمیته عالی مستقل انتخابات استان "میسان" در جنوب عراق اعلام کرد: 206 نامزد از جمله 54 زن در این استان برای کسب 10 کرسی با همدیگر رقابت خواهند کرد و مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات مجلس نمایندگان عراق روز 30 آوریل 2014 در همه استان های عراق از جمله استان نفت خیز میسان برگزار خواهد شد.

230 مرکز رأی گیری در استان میسان آماده اخذ رای از 600 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، تا رأی دهندگان از بین 206 نامزد، 10 نفر را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

"جعفر کاظم جبر" رئیس دفتر کمیته عالی مستقل انتخابات در استان میسان اعلام کرد: این دفتر تعرفه های رأی گیری و دیگر مقدمات لازم را آماده کرده، و نیروهایی را نیز برای برگزاری انتخابات آموزش داده است.

"کامل الکنانی" نامزد انتخابات مجلس نمایندگان عراق در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: مردم عراق به خوبی می دانند که کدام طرف های خارجی برای متشنج و ناآرام کردن کشورشان توطئه چینی می کنند، و به همین دلیل خود را برای مشارکت گسترده در انتخابات برای بازسازی کشور آماده کرده اند.

این در حالی است که دادگاهی در استان میسان یکی از نامزدهای زن را به جُرم دریافت پول از یک کشور عربی و خرید آرای مردم، از مشارکت در رقابت های انتخاباتی منع، و دستور بازداشت وی را صادرکرد.

"حیدر حنون" رئیس دادگاه استیناف استان میسان در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: این نامزد براساس قانون و به دستور قاضی تحقیقات بازداشت شده است.

دفتر کمیته انتخابات در استان میسان از استقبال چشمگیر ساکنین این استان از تعرفه های الکترونیک رای گیری خبر داد و اعلام کرد: 98 درصد حائزین شرایط کارت های الکترونیک برای مشارکت در انتخابات دریافت کرده اند.

04.11        

پربیننده ترین خبرها