اخوان المسلمین از انگلیس به اتریش می‌‌رود

اخوان المسلمین از انگلیس به اتریش می‌‌رود
يکشنبه 24 فروردين 1393 - 21:22

اخوان المسلمين پس از تصمیم انگلیس برای بازنگری درباره فعالیت‌های این گروه در لندن، مقر اصلی خود را به اتريش منتقل می كند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اين جابجايی پس از آن انجام می شود كه ديويد كامرون، نخست وزير انگليس، دستور تحقيقات درباره فعاليت اخوان المسلمین در این كشور را صادر كرد. نهادهای اطلاعاتی این کشور -ام آي 5 و ام آي 6 -اين تحقيقات را انجام خواهند داد.

به نوشته "دیلی میل" اخوان المسلمين كه به نظر می رسد در فعالیت های تروريستی گذشته در انگليس دست داشته است، يك دفتر بين المللی غير فعال در منطقه كريک لرد در شمال غربی لندن دارد و بر اساس آنچه كه از منابع وابسته به اين گروه شنيده شده است در پی انتقال مقر اصلی خود به شهر گراتس اتريش است.

پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر و بازداشت سران و اعضا و شمار قابل توجهی از هواداران اخوان المسلمین، رسانه های مصری از فعال تر شدن دفتر رسانه ای اخوان در لندن خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، گروه اخوان المسلمین لندن را به عنوان مرکز عملیات‌های بین المللی و مکانی برای دیدار سران خود قرار داده است. یکی از فعالیت های اخیر این دفتر استخدام وکلای بین المللی برای شکایت علیه دولت مصر بوده است.

پس از دستور نخست وزیر انگلیس برای تحقیقات درباره فعالیت اخوان المسلمین در این کشور، اخوان المسلمین در بیانیه‌ای تاکید کرد که در رابطه با دستور دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مبنی بر بازنگری شفاف در وضعیت این گروه، با مقامات انگلیس همکاری خواهد کرد، اما در صورت مشاهده هرگونه تلاش نابجا برای محدود کردن فعالیت‌های اخوان به دستگاه قضایی انگلیس شکایت خواهند کرد.

122/132

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها