ارتش سوریه وارد شهر تاریخی معلولا شد

ارتش سوریه وارد شهر تاریخی معلولا شد
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 13:01

خبرنگار شبکه العالم از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر تاریخی و مسیحی نشین معلولا خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه اکنون منطقه غربی و هتل "السفیر" شهر معلولا را تحت کنترل دارند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین کلیساهای "مارتق" و "القدیسین" را که در کنار هتل "السفیر" قرار دارند، از عناصر مسلح باز پس گرفتند.
خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش سوریه امروز پس از پاکسازی کامل شهر "صرخه" و ارتفاعات اطراف آن در قلمون، به سوی شهر معلولا حرکت کرده و وارد آن شدند.

خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد، با آغاز عملیات امروز ارتش در قلمون، عناصر مسلح به وسیله بیش از 50 خودرو از شهر "صرخه" به سوی "جرود عرسال" و "حوش العرب" گریختند. و فرار گسترده آنان موجب بروز رعب و وحشت فراوانی بین گروه های مسلح شده است.

منطقه راهبردی و مهم "قلمون" هم مرز با لبنان است.
در این منطقه شهرهای بسیار مهم و معروفی مانند "یبرود"، "صيدنايا"، "عين منين"، "معلولا"، "رنكوس"، "تلفيتا"، "بخعة"، "جبعدين"، "حلبون"، "النبک"، "القطيفه"، "الرحيبة"، "قارة"، "دير عطية"، "رآس المعره"، "السحل"، و"عسال الورد" قرار دارند.
چند شهر و روستا نیز در مجاورت و اطراف شهر یبرود قرار دارند که عبارتند از: رأس العين، راس المعره، عسال الورد، الجبه، بخعا و الصرخه. "مزارع ریما" نیز حد فاصل یبرود با شهر نبک است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها