هشدار سوریه درباره خطر حملات جدید شیمیایی

هشدار سوریه درباره خطر حملات جدید شیمیایی
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 09:20

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان تاکید کرد؛ دولتهای آمریکا و ترکیه به همراه رژیم صهیونیستی و عربستان و گروههای تروریستی، مسئول جنایاتی هستند که با استفاده از سلاح های شیمیایی انجام شده یا ممکن است انجام شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد، کشورهای شرکت کننده در توطئه علیه سوریه و در صدر آنها آمریکا، فرانسه، ترکیه و عربستان از همان آغاز بحران در سوریه به منظور توجیه تجاوز و حمله به این کشور به دنبال بهانه تراشی بوده اند؛ و این اقدامات آنها در راستای حمله ظالمانه ای است که این کشورها هدایت آن را برعهده دارند؛ چرا که دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ملت خود در کشتار منطقه غوطه شرقی درسال 2013 میلادی متهم کردند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: بعد از گذشت کمتر از یکسال از این جنایت تروریستی، حقایق روز به روز درحال روشن شدن است، و بسیاری از تحقیقات، گزارش ها و پژوهش های موثق تاکید کرده اند که دولت آمریکا و ترکیه و کشورهای دیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این جنایت پلید و نظایر آن در سوریه از جمله کشتار منطق خان العسل در سال 2013 میلادی دست داشته اند.
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: تلاش برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت های تروریستی و عاملان آن و متهم کردن دولت سوریه و تلاش برای بهانه تراشی باعث تشویق گروههای مسلح تروریست برای استفاده دوباره از این سلاح های ممنوعه در سطح بین المللی و ارتکاب جنایت های خطرناک بیشتری علیه ملت سوریه و ملت های منطقه و جهان خواهد شد.
این وزارتخانه افزود: اطلاعات مهمی به شورای امنیت و سازمان ملل ارایه شده است که بیانگر قصد گروههای مسلح تروریست برای استفاده از مواد سمی در منطقه ریف دمشق و ریف حماه و مناطق دیگری از سوریه است که هدف از این کار متهم کردن دولت سوریه به ارتکاب این جنایت های پلید است. همچنین دولت سوریه چند روز پیش سند محکم جدیدی را ارسال کرد که نشان می دهد این گروههای تروریستی گاز سمی کلر در دست دارند و می خواهند که از آن در استان حلب و مناطق دیگری از سوریه استفاده کنند.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: دولتهای آمریکا و ترکیه به همراه رژیم صهیونیستی و عربستان و گروههای تروریستی مسئول کامل جنایاتی هستند که با استفاده از سلاح های شیمیایی علیه ملت سوریه انجام شده یا ممکن است انجام شود؛ آنگونه که اخیرا در منطقه کفر زیتا روی داد.
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و جامعه بین المللی خواست که مسئولیت های خود را مطابق قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم و پیگرد این کشورهای سهیم در ارتکاب این جنایت ها با استفاده از سلاح های سمی بویژه آمریکا، قطر، عربستان، ترکیه و فرانسه برعهده بگیرند؛ و از این کشورها بخواهند که حمایت از گروههای تروریستی و اقدامات آنها علیه امنیت و آرامش در سوریه و منطقه را متوقف کنند.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به ضرورت عاری شدن منطقه خاورمیانه از همه سلاح های کشتار جمعی، بر پایبندی خود به توافقنامه ها و پروتکل هایی که امضا کرده است، از جمله توافقامه ممنوعیت سلاح های شیمیایی تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها