تأکید رژیم صهیونیستی بر ارتباط محرمانه با چند کشور عربی

تأکید رژیم صهیونیستی بر ارتباط محرمانه با چند کشور عربی
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 10:09

وزير امور خارجه رژيم صهیونیستی از مذاکرات محرمانه این رژیم و چند کشور عربی خبر داد؛ این موضوع با واکنش رسمی عربستان و کویت در رد این ادعا همراه شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اویگدور لیبرمن" به روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" گفت: "عربستان و کویت از جمله این کشورهایی هستند که اسرائیل با آنها درحال مذاکره است."
این اولین باری است که یک مسئول رژیم صهیونیستی از انجام چنین مذاکراتی سخن می گوید.
اما عربستان و کویت به سرعت اجرای هرگونه مذاکره ای با این رژیم را تکذیب کردند.
با این حال، لیبرمن مدعی شد: "احساس خصومت و دشمنی با اسرائیل دربرابر نگرانی رو به افزایش از برنامه هسته‌ای ایران و هم پیمانانش در منطقه، به همراه خطر تندروی جریان‌های اسلامگرا ، کاهش یافته است."
وی افزود: " تماس‌ها و مذاکراتی درحال انجام است، اما اکنون ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که این امر در طول یک سال یا 18 ماه آینده پنهان نخواهد بود، و به صورت آشکار اعلام خواهد شد."
لیبرمن گفت که وی درتماس با اعراب "میانه رو" است و مشکلی در سفر به کویت یا عربستان ندارد.
رژیم صهیونیستی از این عبارت به طور معمول در اشاره به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و بخش دیگری از خاورمیانه استفاده می کند که به منافع آمریکا کمک می کنند.
وی افزود: "من چند سال درحال دیدار و صحبت با آنها بودم و آنچه برای آنها مهم است، یک کارت قرمز است یعنی همان ایران."
این درحالی است که یک سخنگوی وزارت خارجه عربستان در رد گفته‌های لیبرمن اظهار داشت که رابطه یا مذاکره‌ای با رژیم صهیونیستی در هیچ سطحی در جریان نیست، و "خالد الجار الله" قائم مقام وزارت خارجه کویت نیز تأکید کرد که این مطلب درست نیست و چنین مذاکره ای وجود ندارد.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که توافقنامه های صلح جدیدی بین اعراب و این رژیم در سال 2019 میلادی به امضا خواهد رسید.
او افزود: من مطمئن هستم که ما در آن زمان در وضعیتی قرار خواهیم داشت که از روابط دیپلماتیک کامل با اکثر کشورهای عرب میانه رو برخوردار خواهیم بود و می توانید به این سخن من اتکا کنید.
روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن نوشت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همواره اشاره کرده است که "اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس هدف مشترکی دارند و آن هم متوقف کردن برنامه هسته ای ایران است".
موسسه تحقیقات امنیت رژیم صهیونیستی در دسامبر گذشته در گزارشی اعلام کرد که "‌ با توجه به وضعیت مردم جهان عرب، زیان‌های برقراری روابط کامل با اسرائیل در این دوره از نظر عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بیشتر از منافع آن است".
لیبرمن که در ماههای اخیر در تلاش برای کاستن از وجهه تندروی خود در عرصه بین المللی بوده است، اشاره کرد: "کشورهای عربی به اندازه اسرائیل به گشایش (در روابط) برای خدمت به منافع مشترک اهتمام می ورزند".
وی افزود: "معتقدم که آنها نیز نگران هستند و درک می‌کنند که گزینه‌ای به جز حرکت از عرصه محرمانه گفت و گو بین ما به عرصه باز و علنی نیست."

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها