لیبرمن: به عربستان و کویت سفر خواهم کرد

لیبرمن: به عربستان و کویت سفر خواهم کرد
سه شنبه 26 فروردين 1393 - 18:45

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که این رژیم و برخی کشورهای "میانه‌رو" عرب تا سال 2019 میلادی توافقنامه صلح امضا کنند و وی به عربستان و کویت سفر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت گفت: اسراییل و برخی کشورهای عربی میانه رو تا سال 2019 میلادی توافقنامه صلح امضا می کنند.

لیبرمن افزود: اسرائیل سرگرم مذاکرات محرمانه با چند کشور عربی از جمله عربستان و کویت است و با فرا رسیدن سال 2019 توافق های صلح عربی-اسرائیلی امضا می شود.

وی تاکید کرد: اسرائیل امیدوار است روابط دیپلماتیک کامل با این کشورهای عربی که تا کنون اسرائیل را به رسمیت نشناخته اند، برقرار شود، زیرا کشورهای عربی و اسرائیل یک نگرانی مشترک دارند.

لیبرمن در ادامه با طرح این ادعا که «مشکل بزرگ اعراب، ایران و حزب الله و القاعده است، نه اسرائیل و یهود و صهیونیزم»؛ تاکید کرد که برای اولین بار دولت های عربی میانه رو و اسرائیل در این نکته به توافق رسیده اند که خطر اصلی، اسرائیل یا یهودیان یا صهیونیسم نیست.

وی همچنین اذعان کرد که  با کشورهای "میانه رو" عربی ارتباط دائمی دارد.

تعبیر "دولت های میانه رو" معمولا از سوی مقام های رژیم صهیونیستی به آن دسته از دولت های عربی گفته می شود که حافظ منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

لیبرمن همچنین تاکید کرد که هیچ مانعی برای سفر به عربستان یا کویت بر سر راه خود نمی بیند و وی در چند سال گذشته با سران این کشورها در ارتباط بوده است.

ارتباط محرمانه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از مدت ها قبل برای همه آشکار بود، اما این اولین بار است که یک مقام صهیونیست به طور رسمی به مذاکرات محرمانه با عربستان و کویت اعتراف می کند.

پربیننده ترین خبرها