علمای بحرین: اقدام آل‌خلیفه ضد مرجعیت شیعه است

علمای بحرین: اقدام آل‌خلیفه ضد مرجعیت شیعه است
چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 11:56

شورای اسلامی علمای بحرین، اقدام رژیم آل‌خلیفه در تهدید نماینده آیت الله سیستانی و تعیین مهلت 48 ساعته برای خروج وی از بحرین را ضد مرجعیت شیعه و علمای این کشور دانست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شورای اسلامی علمای بحرین در بیانیه‌ای تاکید کرد، آیت الله شیخ  "حسین نجاتی" یک شهروند بحرینی است، و لغو تابعیت وی و تهدید او به ترک کشور در عرض 48 ساعت، اقدامی نادرست است، زیرا وی شخصیتی برجسته، و دارای اعتبار و جایگاهی ویژه نزد مردم بحرین است.
در این بیانیه آمده است: تهدید شیخ نجاتی به منزله تهدید همه ملت بحرین است، زیرا وی شخصیتی دینی است که اعتبار بسیاری در محافل نزدیک به مرجعیت و محافل حوزوی در سطح جهان اسلام دارد.
این شورا تأکید کرد، هرگونه هتک حرمت و تعرض به حقوق شیخ نجاتی، به منزله تعرض به مرجعیت شیعه و حوزه های علوم دینی و شخصیت های دینی است.
شورای اسلامی علمای بحرین، با تأکید بر لزوم دست برداشتن مسئولان بحرینی از فشارها بر فعالیتهای دینی و تعقیب و آزار و اذیت علما، خاطرنشان کرد که مسئولان آل خلیفه نباید با این اقدامات ، ثبات کشور را به خطر بیاندازند و تصمیمات تحریک آمیز طایفه ای و انتقام جویانه اتخاذ کنند.
شورای اسلامی علمای بحرین اعلام کرد که همه از جایگاه شیخ نجاتی وفعالیت های دینی وی مطلع هستند، و همه مردم بحرین می دانند که وی دوستدار وطن و دینش و خواهان امنیت و ثبات بحرین است، و تهدید وی و اعمال فشار بر وی به هیچ وجه توجهی پذیر نیست.
شورای اسلامی علمای بحرین، از سازمان همکاری اسلامی و دیگر سازمان‌ها و موسسات دینی و حقوق بشر جهان خواست که با ایفای نقش فعال و مسئولانه، خطری را که مسلمانان به عنوان قشری عمده ازجامعه بحرین را تهدید می کند، دفع کنند و رژیم آل‌خلیفه را برای توقف تعقیب و زندانی کردن علما و لغو تابعیت و تبعید آنان از کشور به بهانه های واهی، تحت فشار قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها