بارزترین حامی مالی داعش درعراق دستگیر شد

بارزترین حامی مالی داعش درعراق دستگیر شد
پنج‌شنبه 28 فروردين 1393 - 10:45

مسئولان عراقی اعلام کردند که بارزترین حامی مالی گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) به دام نیروهای امنیتی افتاده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "العراقیه" اعترافات "محمد محمود عمر الدلیمی" را پخش کرد که نشان می دهد وی ماهیانه چهار میلیون دلار بین عناصر گروه داعش در سراسر عراق توزیع می کرده است.
وی افزود: این پول ها را از حمایت های مالی خارجی و کمک های بلاعوض و برخی کانال های دیگر نظیر سرقت از خانه های مسئولان و قاچاق نفت بدست آورده است.
این فرد همچنین اعتراف کرد که میزان دریافت پول بعد از حوادث امنیتی استان الانبار عراق افزایش یافت به گونه ای که صدها هزار دلار در طول چند روز از طریق حواله های بانکی و مسئولان مورد اعتماد پست از طریق خارج از کشور دریافت شد و علاوه بر آن مبالغی نیز بعد از کنترل گروههای تروریستی بر چاههای نفت منطقه الحسکه سوریه و فروش بنزین با قیمت‌های پایین بدست آمد.
الدیلمی معروف به "ابی هاجر" یکی از اعضای قدیمی القاعده در عراق است که در بخش حدیثه این کشور سکونت داشت و او یکی از نزدیکان "ابوعمر البغدادی" مسئول شاخه القاعده درعراق به شمار می رود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها