توصیه البرادعی به غرب برای توافق هسته ای با ایران

توصیه البرادعی به غرب برای توافق هسته ای با ایران
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 17:23

محمد البرادعی، رییس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار یادداشتی در مجله تایم با توصیه به غرب برای توافق هسته ای با ایران و استفاده از فرصت ایجاد شده نوشت؛ اولین بار روحانی را در سال ۲۰۰۳ دیده است؛ همان زمان که فعالیت‌های اتمی ایران در دستور کار آژانس انرژی اتمی قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، البرادعی در این مطلب خاطرنشان کرده است؛ روحانی یک سیاستمدار عملگرا است که تمایل داشت از طریق گفت‌وگو با ایالات متحده آمریکا، بحران پیش آمده بر سر پرونده هسته‌ای این کشور را حل و فصل کند.
این سیاستمدار مصری که سال ۲۰۰۵ برنده جایزه صلح نوبل شد، افزود: رسانه‌های ایران از حسن روحانی به عنوان "شیخ دیپلمات" یاد می‌کردند.
رییس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: ادامه یک دهه تلاش برای انزوای ایران در منطقه‌ای که اثرگذاری بالایی دارد، استراتژی مناسبی نیست و توافق اخیر بر اساس "دیپلماسی کلید روحانی" ده سال پیش از این قابل دسترسی بود.
این برنده جایزه صلح نوبل اضافه کرد: می‌توان با احترام متقابل، اعتماد سازی و مصالحه راه را برای انجام یک معامله بزرگ میان غرب و ایران گشود تا تغییری ملموس در امنیت و ثبات منطقه رخ بدهد.
البرادعی در پایان نوشت؛ روحانی، فرصتی است که به هیچ عنوان نباید از دست برود؛ فرصتی که بیش از حد در خطر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها