آماده شدن استان اربیل عراق برای انتخابات + فیلم

شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 11:43

کمیساریای عالی مستقل انتخابات در استان اربیل در شمال عراق از فراهم شدن مقدمات لازم برای اجرای انتخابات پارلمانی در اواخر ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، در استان اربیل عراق 18 تشکل سیاسی برای به دست آوردن 18 کرسی پارلمان با هم رقابت می کنند. اربیل بزرگ ترین استان  منطقه کردستان عراق است که تعداد ساکنانش به 2 میلیون نفر می رسد و این روزها مانند سایر مناطق عراق شاهد رقابت های تنگاتنگ نامزدهاست.

"سلیم عثمان" عضو "جمعیت اسلامی" در کردستان عراق در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم درباره بروز تقلب در انتخابات اربیل ابراز نگرانی کرد.

"خلیل اسماعیل" تحلیلگر سیاسی عراقی به العالم گفت: فرایند انتخابات در حال حاضر مخصوصا در کردستان به شکلی مطلوب پیش می رود چنان که چندین فهرست از نامزدها در انتخابات پارلمانی با هم رقابت می کنند.

یکی از شهروندان عراقی ساکن اربیل هم به خبرنگار العالم گفت: اگر خواهان تغییر شرایط و چهره های حاضر در پارلمان هستیم باید با قدرت در انتخابات شرکت کنیم.

در این دوره از انتخابات 2 هم پیمان قدیمی یعنی اتحادیه ملی کردستان عراق و حزب دموکراتیک کردستان عراق هم تصمیم گرفته اند که با فهرست های جداگانه وارد انتخابات شوند.

"شیرزاد قاسم" عضو حزب دموکراتیک کردستان در گفت و گو با العالم تصریح کرد: به همه نامزدها از جمله نمایندگان حزب دموکراتیک در پارلمان یا شوراهای استانی در استان اربیل ابلاغ کرده ایم که به همه بخشنامه های صادر شده از کمیساریای عالی انتخابات پایبند باشند.

"تانیا طالبی" عضو اتحادیه ملی کردستان نیز در گفت و گو با العالم اظهار داشت: فضای عمومی آرام است و همه سعی می کنند به صورت حرفه ای به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.

در سایه فضای انتخاباتی حاکم در اربیل، رقبای اصلی امیدوارند با پیروز شدن نامزدهایشان و راهیابی به پارلمان عراق، شایستگی خود را در ایفای نقش نمایندگی مردم کردستان ثابت کنند.

پربیننده ترین خبرها