باج فرانسه برای آزادی روزنامه نگاران در سوریه

باج فرانسه برای آزادی روزنامه نگاران در سوریه
يکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 10:16

یک مجله آلمانی فاش کرد که فرانسه برای آزادی 4 روزنامه نگار خود که در ژوئیه 2013 در سوریه توسط تروریست ها ربوده شده بودند، 18 میلیون دلار پرداخت کرده است. این روزنامه نگاران هفته گذشته به کشور خود بازگشتند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجله فوکوس به نقل از منابع نزدیک به ناتو در بروکسل نوشت: این پول ها توسط "ژان ایو لودریان" وزیر دفاع فرانسه، به سازمان اطلاعات ترکیه پرداخت شد تا به دست ربایندگان برسد.

کارشناسان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کردند که نهادهای اطلاعاتی فرانسه از زمان آغاز عملیات ربایش روزنامه نگاران، از مکان آنها با خبر شدند؛ اما به دلیل اوضاع سوریه از دخالت نظامی برای آزادی آنها خودداری کردند.

این درحالی است که "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه، در روز 20 آوریل اعلام کرده بود که کشورش برای آزادی گروگان ها هیچ مبلغی پرداخت نکرده است.

اولاند گفته بود: این بسیار مهم است که ربایندگان امکان ربودن اشخاص دیگری را نداشته باشند از این رو همه چیز بر اساس مذاکره و گفت و گو پیش رفت.

گفتنی است "دیدی یه فرانسوا" گزارشگر کانال یک رادیو اروپا و "ادوارد الیاس" عکاس، روز ششم ژوئن 2013 در شمال حلب؛ و "نیکولا اینان" خبرنگار مجله "لوپوینت" و "پی یر تورس" عکاس مستقل دو هفته بعد از آن در تاریخ 22 ژوئن در الرقه توسط تروریست ها ربوده شدند.

گشتی های ارتش ترکیه 19 آوریل آنها را در مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه و نزدیک شهر کوچک اکشاکالی در جنوب شرق ترکیه یافتند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها