فرانسه: مدرکی علیه سوریه نداریم

فرانسه: مدرکی علیه سوریه نداریم
يکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 14:57

وزیر خارجه فرانسه اعتراف کرد که کشورش هیچ مدرکی دال بر استفاده ارتش سوریه از گازهای شیمیایی و سمی علیه نیروهای مخالف در دست ندارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "لوران فابیوس" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی و تونسی خود در جواب سؤالی درباره داشتن مدارک علیه ارتش سوریه در خصوص اتهام استفاده از گازهای سمی، جواب منفی داد.
فرانسه در کنار کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کشورهای وابسته به آنها در خاورمیانه همچنان در حال حمایت از گروه های مسلح و تروریستها در سوریه هستند.
فابیوس در کنفرانس مطبوعاتی خود در پایتخت تونس مدعی شد: آنچه در سوریه رخ می دهد یک تراژدی خونین است، و تنها راه برون رفت از این بحران این کشور راه حل سیاسی است.
"بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل متحد چند روز قبل در نیویورک تأکید کرده بود: دولت سوریه به طور قاطعانه استفاده از مواد شیمیایی و ادعاهای اخیر در باره استفاده از گاز کلر را رد کرده است.
وی افزود: ما نیز قاطعانه استفاده این ماده را از سوی ارتش سوریه و واحدهای تابع آن نفی می کنیم.
جعفری خاطرنشان کرد: سوریه عضو سازمان ملل متحد و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی است و مجدانه برای عمل به معاهدات امضا شده میان دولت سوریه و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی می کوشد.
بشار جعفری دلیل مطرح کردن ادعاهای جدید علیه سوریه را برهم زدن روند موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه دانست.
وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای مطرح شدن ادعای جدید علیه سوریه مبنی بر استفاده از مواد شیمیایی سمی، را بی اساس و عاری از واقعیت دانست و افزود: جنگ رسانه ای جدیدی که با این ادعا به راه افتاده حاصل تکاپوی کسانی است که به دنبال فرصتی برای دخالت نظامی در سوریه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها