محاسبه طول عمر قلب

محاسبه طول عمر قلب
يکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 15:22

دانشمندان ابزار جدیدی را به نام "ماشین حساب خطر" برای محاسبه طول عمر قلب طراحی کرده اند که می‌تواند خطر ابتلای انسان به بیماریهای قلبی عروقی در سنین بالاتر را تخمین بزند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ابزار برای محاسبه سن قلب انسان از فاکتورهای موجود در خانواده و شیوه زندگی وی استفاده می کند.

این فناوری سپس تعداد سالهایی را که فرد می‌تواند بدون انجام هیچ‌گونه اقدام تا پیش از بروز حمله یا سکته قلبی در مقایسه با افراد بدون این فاکتورهای خاص زنده بماند، پیش‌بینی می‌کند.

بنابر توصیه‌های جدید محققان چند انجمن پزشکی در انگلیس که در مجله Heart منتشر شده است، ماشین‌حساب خطر " JBS3" می‌تواند به متخصصان بهداشت و درمان و بیماران در درک بهتر خطر مادام‌العمر فزاینده بیماری‌های قلبی عروقی و اقدامات لازم برای پایین آوردن آن کمک کند.

این ماشین‌حساب به محاسبه شیوه زندگی کنونی افراد، فشار خون، سطح کلسترول و شرایط پزشکی که ممکن است بر قلب اثر بگذارد، می‌پردازد.

تغییرات سبک زندگی شامل ترک سیگار، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم در کنار کاهش فعالیتهای کم تحرک در بهبود کارکرد قلب و طول عمر آن موثر است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها