فیلم: پاکسازی منطقه العامریه در حلب

دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 13:36

نیروهای ارتش سوریه با اجرای عملیاتی، حمله گروه‌های مسلح در منطقه العامریه شهر حلب را ناکام گذاشتند.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه که نیروهای ارتش این کشور را در عملیات پاکسازی حلب همراهی کرده، روز دوشنبه گزارش داد؛ عملیات ارتش سوریه در مناطق "الراموسه" و "الشیخ سعید" در شهر حلب در شمال این کشور ادامه دارد. ارتش سوریه در این عملیات تونل‌هایی را از بین برده است که منطقه الراموسه را به الشیخ سعید متصل می کند.
وی افزود: عملیات در حلب و حومه آن بالا گرفته است، و اکنون ارتش سوریه در چند محور از جمله منطقه العامریه به شدت با گروه های مسلح درگیر شده است.
گروههای مسلحی که در برخی از شهرک‌های منطقه العامریه مستقر بودند، سعی داشتند با در اختیار گرفتن کنترل پل‌ها، بزرگراه مهم این منطقه را ببندند اما اکنون ارتش سوریه این منطقه را از وجود گروههای مسلح پاکسازی کرده است.
همچنین بزرگراه و پلی که منطقه العامریه را به منطقه الراموسه متصل می کند، به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه در آمده است. 
حسین مرتضی تأکید کرد: عملیات ارتش سوریه در منطقه العامریه از چند روز پیش ادامه دارد و طی ساعات گذشته، ساختمان ها را از وجود افراد مسلح پاکسازی کرده است.
یکی از فرماندهان ارتش سوریه که در این عملیات شرکت داشته به حسین مرتضی گفت: آن ها پیشروی کردند و سعی داشتند کنترل پل الراموسه را برای رسیدن به مرکز در اختیار بگیرند؛ سپس سعی کردند مسیر منتهی به حلب را به طور کامل مسدود کنند و خود را به دانشکده های نظامی برسانند؛ اما با هوشیاری نیروهای ارتش سوریه، آنان در کمین نیروهای سوری افتادند.
وی افزود: نیروهای ارتش از طریق ساختمان ها نفوذ کردند و وارد این منطقه شدند و توانستند افراد مسلح را بیرون برانند.
حسین مرتضی تأکید کرد: بعد از عملیات ارتش سوریه، اجساد افراد مسلح و بمب ها و موشک هایی که گروههای مسلح استفاده می کردند، در این منطقه باقی مانده است.
در پی پاکسازی منطقه العامریه و استقرار نیروهای ارتش در آن، گروه های مسلح اکنون در مناطق اطراف در تیررس نیروهای ارتش قرار گرفته‌اند.

– 28 – 05:40

پربیننده ترین خبرها