تصاویر اختصاصی از شیعیان تحت محاصره سوری

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 15:15

ادامه محاصره ساکنان شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" در حومه شمالی حلب از سوی گروه‌های تروریستی، زندگی را برای آنان بسیار دشوار کرده است.

"اسامه کزو" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد؛ شهرهای "نبل" و "الزهراء" بیش از 2 سال است که تحت محاصره گروه های مسلح است، و ساکنان این دو شهر با شرایط معیشتی بسیار دشواری مواجه شده اند. کمبود شدید مواد غذایی و دارو موجب مرگ شماری از بیماران و مجروحان شده است. این درحالی است که حملات خمپاره‌ای تروریستها به این دو شهر به صورت روزانه ادامه دارد.
گروه‌های تروریستی از خروج ساکنان شهرهای "نبل" و "الزهراء" جلوگیری می‌‌کنند و هر کسی را که سعی می‌کند از این دو شهر خارج شود، می‌ربایند.
تروریست‌ها همچنین با قطع برق، بارها سعی کرده اند که وارد این دو شهر شوند، ولی با مقاومت مردمی مجبور به عقب نشینی شده‌اند.
یکی از نیروهای مردمی مدافع این دو شهر به خبرنگار العالم گفت: ما به صورت شبانه روزی در حال دفاع از سرزمین و ناموس و شرافت خود هستیم.
خبرنگار العالم ادامه داد: آن دسته از ساکنان این دو شهر که در حلب کار می کردند به دلیل محاصره، شغل خود را از دست داده اند که این امر موجب تنگدستی بیشتر خانواده‌ها شده است. قیمت سوخت و مواد غذایی نیز که فقط از شهر "عفرین" وارد می‌شود بسیار بالا رفته است؛ البته این گذرگاه نیز هر از گاهی به بهانه‌های مختلف بسته می‌شود.
یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: پس از آنکه عناصر مسلح در اقدامی ظالمانه شهرهای "نبل و "الزهراء" را محاصره کردند، با وضعیت بسیار دشواری مواجه شدیم؛ ما بیکار شده‌ایم و قیمتها هر روز افزایش می‌یابد. نمی دانیم از کجا آب و غذا تهیه کنیم؛ تنها گذرگاه ما نیز اکنون شهر عفرین است.
تنها بیمارستان این دو شهر نیز اکنون فاقد تجهیزات پزشکی لازم و ضروری است که این امر موجب مرگ شمار بسیاری از بیماران و مجروحان شده است.
یکی از پزشکان به خبرنگار العالم گفت: ما از نظر پزشکی و بعضی از تخصص‌ها مانند بیماری‌های خونی و عصبی دچار مشکل هستیم؛ از نظر وسایل عمل و بیهوشی نیز با کمبود مواجهیم.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ادامه حملات انتقامجویانه گروه‌های مسلح با خمپاره سنگین و موشک، در پاسخ به پیروزی های ارتش در حومه شمالی حلب، رنج و مشکلات مردم را شدت بخشیده است.
AM – 29 – 11:48

پربیننده ترین خبرها