آغاز رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری در مصر

آغاز رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری در مصر
شنبه 13 ارديبهشت 1393 - 11:16

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر از امروز آغاز شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این انتخابات،"عبد الفتاح سيسی" فرمانده سابق ارتش مصر که "محمد مرسی" را از ریاست جمهوری برکنار کرد و"حمدين صباحي" که در انتخابات 2012 در رتبه سوم جای گرفته بود، بایکدیگر رقابت می کنند.

عکس ها و پارچه نوشته های تبلیغاتی زیادی برای سیسی در مناطق مختلف قاهره و دیگر شهرهای مصر منتشر شده است. مردم مصر بعد از سه سال از ناآرامی های سیاسی و امنیتی، امیدوارند که رئیس جمهوری مقتدر روی کار بیاید تا بتواند ثبات را به این کشور بازگرداند و موجب پیشرفت مصر شود.

مسؤولان ستاد تبلیغاتی سیسی می گویند که وی منتظر شروع مرحله تبلیغات انتخاباتی برای اعلام برنامه انتخاباتی خود است، اما  انتظار نمی رود که وی از بیم نگرانی های امنیتی در تجمع های مردمی حضور یابد.

سیسی که طرفداران محمد مرسی از وی متنفرند، وعده داده است که با حملات مسلحانه در مصر مقابله کند.

دیروز (جمعه) درحملات مسلحانه 3 نفر از جمله یک نظامی و یک پلیس مصری کشته شدند. 2 نفر دیگر نیز در درگیری های  میان طرفداران مرسی و مخالفان وی در شهر اسکندریه در شمال مصر کشته شدند.

شامگاه جمعه هم بر اثر انفجار نزدیک ایستگاه مترو در قاهره، یک تن کشته شد و 5 نفر مجروح شدند.

اتظار می رود که در صورت پیروزی سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، تظاهرات اخوان المسلمین گسترده تر شود و حملات عناصر مسلح تندرو افزایش یابد.

در طرف مقابل سیسی هم حمدین صباحی قرار دارد که خود را میراث دار انقلاب ژوئن سال 2011 می داند؛ انقلابی که حسنی مبارک را پس از 30 سال از قدرت برکنار کرد.
 

پربیننده ترین خبرها