ده‌ها دختر ربوده‌شده به فروش می‌رسند!

ده‌ها دختر ربوده‌شده به فروش می‌رسند!
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 18:13

گروهک تروریستی بوکوحرام، مسؤولیت ربایش ده‌ها دختر دانش آموز در شمال نیجریه را برعهده گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ابوبکر شیکائو" رهبر گروهک بوکوحرام در ویدیویی که به تازگی منتشر شده تاکید کرده که گروهک تحت امرش، ۲۷۶ دختر دانش آموز را حدود ۳ هفته پیش از مدرسه‌شان ربوده است.

رهبر بوکوحرام در این ویدئو گفته که قصد دارد این دختران را به عنوان "برده" بفروشد!

یادآور می شود، حمله مسلحانه به یک کالج دخترانه در روستایی در نیجریه، در 14 آوریل ( 25 فرروردین) صورت گرفت. مقامات نیجریه ابتدا منکر هر گونه ربایشی شده بودند، اما پس از مدت کوتاهی رییس پلیس منطقه تأیید کرد که بیش از 250 دانش آموز دختر این دبیرستان ربوده شده‌اند و آدم‌رباها از گروهک مسلح «بوکو حرام» بوده‌اند و از سرنوشت دختران ربوده شده نیز اطلاعی در دست نیست.

شاهدان عینی گفته بودند که مهاجمان، دختران دانش‌آموزِ ربوده شده را با کامیون و موتور سیکلت از محل مدرسه دور کرده‌اند. شبه نظامیان ابتدا به سربازانی که از ساختمان مدرسه حراست می‌کردند، یورش برده و سپس وارد مدرسه شدند. دانش‌آموزان این مدرسه دولتی در حال انجام امتحانات بودند که ربوده شدند و یکی از مسئولان مدرسه اعلام کرد که مهاجمان پس از ربایش دختران، مدرسه را به آتش کشیدند.

پس از چند روز، وزارت خارجه نیجریه ربایش دست کم 200 دختر دانش‌آموز را تأیید کرد. محل ربایش روستای (Chibok) در نزدیکی مرز کامِرون می‌باشد.

رسانه‌های غربی مطابق معمول و در راستای تلاش های خود برای نسبت دادن اقدامات تروریست ها به اسلام، مدعی شده‌اند که حمله‌ این گروه تروریستی، به خاطر "آموزش زبان انگلیسی" در این مدرسه بوده است، اما برخی از تحلیل‌گران، در مورد احتمال قاچاق این دختران برای تکفیری‌ها و تروریست‌های حاضر در نیجریه یا سوریه ابراز نگرانی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها