دلارهای نفتی در توافقنامه پاکستان با بحرین

دلارهای نفتی در توافقنامه پاکستان با بحرین
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 16:40

نماینده منطقه ای در شورای "وحدت مسلمانان" پاکستان، مسوولیت عقد توافقنامه امنیتی میان اسلام آباد و منامه را متوجه نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، دانست و آن را لکه ننگی توصیف کرد که دلارهای نفتی آن را نخواهد شست.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هادی حسین در پاسخ به سخنان "خلیفه ظهرانی" رییس پارلمان بحرین علیه مخالفان این کشور، در حاشیه سفرش به اسلام آباد، اظهار داشت: نیروهای مخالف بحرینی، از متن مردم هستند و مطالبات آنها عادلانه و قانونی است.

حسین با اشاره به گذشت چهار سال از انقلاب مردمی در بحرین، تاکید کرد که راه حل برون رفت از بحران این کشور ایراد اتهام به دیگران نیست.

وی متهم کردن دیگر کشورها و توسل به حربه دخالت نیروهای خارجی برای فرار از حل و فصل سیاسی بحران بحرین را نادرست و ناکارآمد برشمرد.

نماینده منطقه ای در شورای "وحدت مسلمانان" پاکستان افزود: اقدامات رژیم آل خلیفه وجهه و آبروی بحرین را خدشه دار می کند، تا بدان جا که نهادهای بین المللی این کشور را در میان 10 کشور بحرانی جهان برای خبرنگاران و منامه، پایتخت بحرین، را در فهرست شهرهای پرخطر دنیا معرفی کرده است.

هادی حسین خاطرنشان کرد که حتی انگلستان چنین وضعیتی را در بحرین نگران کننده توصیف کرده است.

وی ادامه داد: 176 گزارش در ژنو و همچنین گزارش شریف بسیونی، رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، اسناد و مدارک موجود در خصوص محکومیت اقدامات آل خلیفه است، اسنادی که مقامات آل خلیفه را از سوی محافل بین المللی تحت تعقیب قرار می دهد.

حسین افزود: ما در پاکستان، از هیات های سرکوبگر رژیم آل خلیفه استقبال نخواهیم کرد.

هادی حسین خاطرنشان کرد: رییس پارلمان بحرین به این دلیل مخالفان را نیروهای خارجی عنوان می کند چون مردم این کشور تغییرات سیاسی و تحولات ریشه ای برای تحقق دموکراسی را خواستارند.

این نماینده پاکستانی با اشاره به حضور بیش از هزار نظامی عربستانی در بحرین، گفت: چرا صدای اعتراض مردم بحرین در مخالفت با حضور این نیروها به جایی نمی رسد؟

وی افزود: مردم بحرین خواستار خروج نظامیان سعودی هستند چون این نیروها حاکمیت ملی شان را نقض کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها