اعتصاب غذای 5 هزار اسیر فلسطینی

اعتصاب غذای 5 هزار اسیر فلسطینی
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 21:51

پنج هزار اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی که بدون محاکمه یا تفهیم اتهام در زندان هستند، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از 2 هفته پیش شماری از اسرای فلسطینی که بدون محاکمه در زندان های رژیم صهیونیستی در حبس هستند، در اعتراض به شرایط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. امروز 5 هزار زندانی فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس به نشانه اعلام حمایت از این اسرا، دست به اعتصاب غذا زدند.

"عیسی قراقع" وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت: اسرا به مدیر زندان های صهیونیستی درباره شرکت گسترده تر در اعتصاب و عدم سکوت در مقابل ظلم علیه اشخاصی که به طور اداری و بدون محاکمه بازداشت شده اند، هشدار داده اند. 

رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی را بدون محاکمه تا زمان نامحدود در "بازداشت اداری" قرار می دهد.

قراقع افزود: روز جمعه، روز خشم، بسیج عمومی و اعلام همبستگی مردم با اسرا است؛ لذا از تمام نیروها، فعالان و نهادها، شرکت گسترده در فعالیتهای این روز را خواهانیم.   

اسرای بدون محاکمه از مردم، جریانها، رهبران و نهادهای فلسطینی خواستار اعلام روز جمعه به عنوان روز بسیج عمومی، خشم مردمی و اعلام همبستگی با اسرا شده بودند.

وزارت اسرا، باشگاه اسیر، نهادهای ملی و دینی و خانواده های اسرا، با برپایی تحصن در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، حمایتشان را از اسرای فلسطینی اعلام داشتند.

بیش از 5 هزار فلسطینی در زندانهای صهیونیستی حضور دارند که حدود 200 نفر از آنان بدون محاکمه بازداشت شده اند.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها