تجهیز ناوشکن دماوند به پهپاد و موشک‌های کروز

تجهیز ناوشکن دماوند به پهپاد و موشک‌های کروز
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 14:06

العالم - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ناوشکن دماوند به پهپادهای شناسایی و رزمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به تجهیز ناوشکن دماوند (جماران ۲) به پهپادهای ویژه، اظهار داشت: ما از فناوری پهپادهای دریاپایه در نیروی دریایی ارتش استفاده می‌کردیم و حالا موفق شده‌ایم ناوشکن دماند که در مراحل تست نهایی قرار دارد را به پهپادهای شناسایی و رزمی مجهز کنیم.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه جزئیات بیشتری از این پهپاد را در زمان رونمایی از ناوشکن دماوند اعلام خواهیم کرد، افزود: ما در ساخت ناوشکن دماوند تلاش کرده‌ایم که از به روزترین تجهیزات دریایی استفاده کنیم و علاوه بر فناروی استفاده از پهپاد نسبت به ناوشکن جماران ۱، از کروزهای دریایی به‌روز‌تر و پیشرفته‌تری نیز استفاده کنیم.

پیشتر دریادار سیاری از رونمایی ناوشکن دماوند در نیمه اول سال جاری خبر داده و گفته بود که کار تست این ناوشکن ادامه دارد و ان‌شاالله تلاشمان بر این است که در ۶ ماه اول سال جاری آن را رونمایی کنیم.

۲۷ اسفند ماه سال ۹۱ سازه یک فروند شناور جدید با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت به همراه سرلشکر فیروزآبادی و دیگر مقامات ارشد نظامی در آب‌های دریای خزر و در بندر انزلی به آب انداخته شد.

این سازه، همان نمونه پیشرفته‌تر ناوشکن جماران بود که آن روزها جماران۲ نامیده می‌شد اما بعدها به ناوشکن دماوند، تغییر نام یافت.

 خط تولید ناوشکن جماران ۲ در اواخر سال ۸۵ در صنایع دریایی شهید تمجیدی شهرستان انزلی با نام موج ۲ افتتاح شده بود.

این ناوشکن نسبت به نمونه مشابهش که همان ناوشکن جماران است، طول بیشتر ولی در عین حال وزن کمتر و قابلیت‌های بیشتری در حوزه تجهیزات و تسلیحات، حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالایی دارد.

این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح سامانه موشکی کروز، اژدرافکن، سامانه‌های توپ ۷۶ و ۴۰ میلیمتری، سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی است.

این ناوشکن همچنین مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و قابلیت حمل بالگرد را همچون جماران ۱ داراست.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها