عفو بین الملل:

دولت نیجریه از ماجرای ربودن 200 دختر آگاه بود

دولت نیجریه از ماجرای ربودن 200 دختر آگاه بود
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 12:22

به گفته سازمان عفو بين الملل، دولت نيجريه از نقشه بوكوحرام برای ربودن 200 دانش آموزان دختر آگاه بوده اما اقدامات كافی برای جلوگیری از این حمله را انجام نداده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه عفو بین الملل آمده که این سازمان درباره حمله مسلحانه گروه "بوکو حرام" به مدرسه ای در روستای چیبوک در 14 تا 15 آوریل گذشته هشدار داده بود.
"نیتسانات بیلای"، مدیر برنامه آفریقا در این سازمان گفت: اطلاع نیروهای امنیتی نیجریه از امکان وقوع حمله در هر لحظه و عدم اتخاذ تدابیر لازم و فوری برای جلوگیری از آن، خشم داخلی و بین المللی نسبت به این جنایت هولناک را تشدید کرده است.
افراد مسلح بوکوحرام در 14 ماه می گذشته به مدرسه ای در روستای چیبوک در ایالت بورتوی نیجریه جمله بردند و بیش از 223 دانش آموز دختر را ربودند.
عبارت "بوکو حرام" به زبان هوسا در شمال نیجریه به معنای "حرام بودن آموزش غربی" است.
بوکو حرام یک گروه تندروی مسلح است که در سال 2002 ایجاد شد.
ربوده شدن 223 دختر دانش آموز در چهاردهم ماه آوریل در نیجریه توسط گروه تروریستی بوکوحرام در ابتدا مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت؛ زیرا همه رسانه ها در آن زمان به غرق شدن کشتی در کره جنوبی و عملیات جستجوی پرواز مفقود شده MH 370 مالزی توجه داشتند.
در پی هلاکت فرمانده  بوکوحرام در سال 2009 اعمال خشونت آمیز این گروه تشدید شده است و به تمامی مناطق نیجریه حمله کرده استه است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها