آغاز همه‌پرسی استقلال در شرق اوکراین

آغاز همه‌پرسی استقلال در شرق اوکراین
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 20:59

همه‌پرسی برای استقلال در شهر ماریوپول استان دونتسک در شرق اوکراین آغاز شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بنا بود این همه پرسی سراسری، فردا در کلیه شهرهای دو استان شرقی اوکراین برگزار شود که به گفته رییس کمیته مرکزی انتخابات، با توجه به اوضاع وخیم شهر ماریوپول و درگیری‌های ارتش و استقلال طلبان، همه‌پرسی شهر ماریوپول زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.
مخالفان دولت اوکراین و طرفداران روسیه قرار بود یکشنبه (21 اردیبهشت) همه‌پرسی استقلال از اوکراین در شهرهای دونتسک و لوهانسک برگزار کنند.
برگزاری همه پرسی در ماریوپول درحالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از جدایی طلبان شرق اوکراین خواسته بود که برگزاری همه پرسی را به تعویق بیندازند اما جدایی طلبان همچنان بر برگزاری این همه پرسی اصرار دارند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، برگزاری همه‌پرسی در شرق اوکراین را غیرقانونی اعلام کرده اند.
همچنین سران کشورهای آلمان و فرانسه با تاکید بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در تاریخ 25 "می" اعلام کردند که در صورت شکست انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، روسیه باید منتظر عواقب آن باشد و تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها